is er onderzoek gedaan naar grootmoeders middeltjes tegen insectenbeten?

Het gaat mij met name om het "kruisje" drukken met de nagel en zo'n piëzo schok apparaatje.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zo'n schok-apparaatje had mijn grootmoeder nog niet hoor. Maar er is wel onderzoek naar gedaan. Het schijnt dat het gevoel van pijn het gevoel van jeuk overschaduwt en dat je daardoor de jeuk niet meer voelt. Toegevoegd na 19 minuten: Na je reactie: Echt onderzoek kan ik ook niet vinden. Volgens onderstaande link wordt de histamineopbouw onder de huid geremd. Maar 't is wel reclame... Evengoed is mijn ervaring dat het wel helpt, beter dan een kruisje zetten.

Bronnen:
http://www.slowjuice.nl/producten/lifestyl...

Het kruisje drukken is één groot onzin verhaal, je nagels krabben het alleen maar open. Wat wel helpt en wetenschappelijk is bewezen, ben alleen even de bron kwijt, is tandpasta erop smeren of spuug erop smeren.

Het programma 'Grow Your own drugs' van James Wong zit vol met dit soort middeltjes. Middeltjes die je thuis handig zelf kan maken met behulp van voedsel of planten uit je tuin etc. Heel erg handig! Hij heeft ook een eigen website en hierop staat er per 'kwaaltje' wat je er allemaal tegen kan doen en hoe je dit zelf handig thuis kan maken. Super leuk en handig!! Hij heeft ook boeken geschreven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100