Mijn schoonmoeder ligt al 3 weken op IC in het ziekenhuis, ze heeft ook en operatie aan haar hersenen gehad. Iemand een idee wat dit gaat kosten?

Het ziet er ook niet zo goed uit, dus stel dat ze sterft wie moet dit betalen? Ze heeft de laatste week hebben ze haar dieper in coma gebracht.

Toegevoegd na 15 minuten:
Ze is bij de ziekenkas, maar heeft geen hospitalisatieverzekering, Ze leeft ook op een uitkering van de overheid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is misschien hard, maar het moet ook gebeuren! Ik doe dit ook niet met plezier hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alleen al aan opname-kosten per dag kun je rekenen op 600 tot 800 euro. Daar komt het gebruik van apparatuur bij, van medicijnen, van honoraria, anesthesie...
Reken maar op tienduizenden euro's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets mis mee hoor. Sowieso is het goed om over je toekomst na te denken. Dus voel je hier niet rot over 64129! Ergens over nadenken is niet hetzelfde als iemand doodwensen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hopelijk komt de verzekering tussen, want zelf studeren we beiden nog.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel veel sterkte..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jullie een bewijs van onvermogen kunnen overleggen zullen de kosten door de overheid danwel sociale dienst worden vergoed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk is het goed daar aan te denken, je wilt tenslotte niet voor onaangename verassingen komen te staan. Mensen die weinig te besteden hebben, hebben er dan in één klap een heleboel geldzorgen bij. @Gamos.... dat jij deze situatie zoooo verkeerd inschat zeg....WOW
ronron1212
12 jaar geleden
Volgens mij komt de vraag uit belgieen. Hier is dat namelijk gewoon verzekerig via d ezorgverzekering basispakket.

Antwoorden (5)

Uhmm....Hoop maar dat ze een zorgverzekering + een eventueel overlijdensverzekering heeft.

Maar hoezo denk je daarover na?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom zou je daar niet over nadenken? je sluit van te voren toch ook verzekeringen af voor je begrafenis? je kan je kop wel in de grond steken maar iedereen gaat dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn (blijkbaar) tóch nog mensen, die daar niet over na (willen) denken. Dat zijn diezelfde mensen, die in dit soort situaties voor onaangename en onverwachte (ze dachten er tenslotten nooit over na) financiële verassingen komen te staan, en dan met de handen in het haar zitten. Kan je op zulke momenten wel gebruiken, zorgen over geld :-/
Levensreddende behandelingen worden eigenlijk altijd gedekt door de verzekering. Dus dat is je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eventjes naar de verzekering bellen om te kijken hoe ze verzekerd is
die kunnen je verder helpen
Ontzettend veel sterkte
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haar zorgverzekering betaalt dat.

Toegevoegd na 3 uur:
sorry, je had nog geen toevoeging gegeven.
vandaar dat ik schreef dat de ziektekostenverzekering dat dekt. Nu is het een ander geval inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aangezien ze géén hospitalisatie-verzekering heeft zal ze een groot deel van de kosten zelf moeten betalen volgens mij. Wij hebben iets gelijkaardigs meegemaakt met onze moeder, maar zij had wél een verzekering. Ik herinner me dat de kosten in het totaal iets van een 5000 à 7000€ waren. Ik zou je aanraden om eens te bellen naar haar ziekenkas om te vragen wàt zij betalen, dan weet je ook meteen wat jullie zelf zullen moeten betalen.