Ik weet dat medicinale wiet kan helpen bij MS, om de spieren te ontspannen.
Apotheek.nl zegt:
"Het gebruik van medicinale cannabis kan bij bepaalde klachten en ziekten helpen, bijvoorbeeld om

* pijn en krampen te verminderen
* te zorgen dat iemand zich wat beter voelt
* eetlust te verbeteren
* kwaliteit van slapen te verbeteren
* misselijkheid tegen te gaan
* een ontspannen gevoel te geven

Bij gebruik van medicinale cannabis gaat het om patiënten die alles al geprobeerd hebben en waarbij de gebruikelijke medicijnen niet helpen of te veel bijwerkingen geven. In zulke gevallen kan de arts cannabis voorschrijven. Het gaat om patiënten met de volgende klachten en ziekten:

* Pijn, spierkrampen of spiertrekkingen bij multiple sclerose (MS) of ruggenmergschade.
* Misselijkheid, verminderde eetlust, vermagering en verzwakking bij kanker en aids.
* Misselijkheid en braken als gevolg van de behandeling van kanker, HIV-infectie en aids.
* Langdurige pijn waarvan de oorzaak in het zenuwstelsel zit - bijvoorbeeld een afwijking in een zenuwbaan, fantoompijn of chronische zenuwpijn die soms blijft bestaan nadat gordelroos genezen is.
* Tics bij het syndroom van Gilles de la Tourette - plotselinge bewegingen of uitspraken die niet zijn tegen te houden en die steeds weer terugkomen. Cannabis gaat deze tics tegen."

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Medicijnen/Aandoeningen/Thema_s/Medicinale_cannabis.aspx?mId=10702&rId=41
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook bij psychische ziekten zoals borderline
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En oogziekten zoals glaucoom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb wel eens gehoord bij reuma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chronische pijn.

En nog veel meer (zie mijn bron)