Welke anti-kater middelen/methodes zijn er momenteel op de markt?

Met name gericht op studenten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Als je bedoeld voor als je wakker wordt met een kater, dan een tijdje douchen. Daar knap je vaak wel van op.
Behoorlijk uitslapen wil ook nog wel eens helpen, maar het is zo zonde van je dag. Heb ook wel eens gehoord dat verder drinken als je wakker wordt helpt, maar dit lijkt me sterk.
Er is wel eens iets geprobeerd bij mythbusters dat ze gingen proberen om blaastesten te vervalsen, maar dit werkte niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

De enige manier om nooit een kater te hebben, is matig drinken.

Tips op een kater te verminderen:

+Voldoende gegeten hebben voordat je alcohol drinkt. +Drinken op een nuchtere maag verhoogt de kans op een kater.
+Drink alleen alcohol als je daar zin in hebt. Als je gewoon dorst hebt, drink dan water.
+Drink niet teveel, maar ook niet te snel.
+Wissel alcohol af met niet-alcoholische drankjes.
+Drink niet allerlei alcoholsoorten door elkaar.
+Drink alleen als je je goed voelt en uitgerust bent.
+Drink water voordat je gaat slapen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor je gaat drinken, stuk of 10 Noritt-tabletjes innemen. je weet wel, van die zwarte anti diaree tabletten. Is enkel actieve kool, en absorbeert gifstoffen. Alcohol dus ook.
Kan absoluut geen kwaad, baby's mogen het zelfs hebben.

Je wordt minder snel dronken en dus minder alcohol wat wordt opgenomen in jouw bloed.

Alleen de ontlasting kan de volgende dag wat langzamer op gang komen ;-)

En na het drinken (of beter ook tussendoor) water, water en nog eens water!

Om toch maar even het gezegd te hebben: Minder drinken kan ook. haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Veel studenten zweren bij een opknap-biertje: als je je 's-morgens brak voelt begin je gewoon weer met drinken. ;-))
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Gadverdamme :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
't is effe doorbijten en je hebt nog steeds niks aan je dag. Het verlengt alleen je roes.
Veel uitrusten, en gewoon je kater 'uitzitten'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan anti-kater-pillen!
Bijv. die van Vitamust, de Afpar (zie bron). Deze pillen zijn eigenlijk een soort vitaminepillen die helpen de gifstoffen sneller af te voeren en zorgen voor meer energie.
De etos heeft ook een tijdje anti-kater-pillen gehad in een grappig doosje, vooral bedoeld om cadeau aan iemand te geven. Weet niet of ze het nog hebben.

En verder véél drinken en een stevig ontbijt (eieren met spek bijv) kan ook helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet je afvragen wat de oorzaak is van een kater:
Er zijn 3 zaken:
1) Hoofdpijn
2) Misselijkheid.
3) Brak voelen en
Misselijkheid.

1) Alcohol onttrekt vocht aan je lichaam.
Met name je hersenen zijn hier gevoelig voor.
Weinig (hersenvocht veroorzaakt hoofdpijn.
Het is dus zaak dat je je vocht balans weer aanvult.

Het is dus niet zo dat je perse moet drinken met waar je meegestopt ben.. zou je weer alcohol drinken.
Een pijnstiller kan ook wat helpen maar niet voordat de vochtbalans is aangevuld!~

2) Probleem van dit alles dat de 'kater 'vaak gepaard gaat met misselijkheid. Misselijkheid is een natuurlijke reactie van het lichaam tegen vergiftiging.
Je lichaam wil alle stoffen eruit gooien. Diarree is ook mogelijk. Dit maakt het tot je nemen van m.n. vocht erg lastig. Mondjesmaat dus.

3) Het brak voelen komt dan weer omdat je lichaam geen brandstoffen meer heeft. Een droge boterham zou je mee moeten beginnen maar ideaal is om vet te eten. Gebakken ei met spek staat erom bekend erg goed te werken. Maarja, dat moet je wel kunnen!

Een pilletje? Ik denk dat er in praktijk maar weinig terecht komt van de wonderen die deze middelen beloven.
Ze zullen wel inspelen op 1 van de 3 genoemde punten (druivensuiker, pijnstiller etc)

Toegevoegd na 1 minuut:
'Misselijkheid' na het 3e punt hoort er eigenlijk niet te staan....
12 jaar geleden
Na ruim twee jaar van onderzoek met de daarbij behorende testen lukte het om een Anti-Kater Capsule te ontwikkelen, die een kater kon voorkomen. Via een aantal vooral Amsterdamse kroegen, die honderden capsules hebben gekregen en ook bereid waren om hun medewerking te verlenen, om deze uit te delen aan hun katergevoelige klanten, waren de resultaten zo bevredigend, ( misschien nog wel iets te zwak uitgedrukt ) dat EXTRAVITA vol vertrouwen deze uitvinding, onder eigen naam Good Morning! Anti-Kater capsule, als voedingssupplement, op de markt heeft gebracht.

Werking en samenstelling van de EXTRAVITA Good Morning! Anti-Kater capsule.
Na alcoholconsumptie kan men zich de volgende dag vermoeid en misselijk voelen of kan men hoofdpijn hebben, ten gevolge van uitdroging en aantasting van de slijmvliezen van maag en ingewanden. Aangezien deze klachten lijken op verschijnselen van Catarrus (Grieks) en Katarrh (Duits) is sinds 1850 door taalgebruik van de Duitse studenten de naam KATER ontstaan en sindsdien ook overgenomen door de Nederlanders en de Belgen. Extravita,s Good Morning! Anti - katercapsules bestaan uit een specifieke samenstelling van Chinese kruiden, die o.a. een antitoxische en koelende werking hebben, waardoor de functie van de maag en lever weer wordt gereguleerd, zodat blokkades en stagnaties worden opgeheven.

Iedere capsule is samengesteld uit de volgende ingredi�nten.
Perilla frutescens 125 mg
Agatache rugosa 125 mg
Taurine 40 mg

Gebruiksaanwijzing Good Morning! Anti-kater capsule ter voorkoming van een kater : Tijdens de alcoholconsumptie (bijvoorbeeld bij het eerste of tweede drankje)2 a 3 capsules innemen. Wordt zonder kater wakker geniet van de dag met de Good morning! Anti � katercapsule.