Iemand die verlegen is op gemak stellen?

Zoals ik al eerder had gevraagt
Maar hoe stel je die gene op zijn of haar gemak?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Antwoorden (6)

Zorgen dat er geen lange stiltes vallen. Probeer te blijven praten, ookal zegt de desbetreffende persoon bijna niets terug. Hierdoor laat je merken dat je het leuk vindt om bij diegene te zijn en dan gaat hij/zij vanzelf ook tegen jou praten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tips:
-Blijf gewoon jezelf, de persoon in kwestie is verlegen, daar heb jij weinig invloed op, accepteer dat.
-Blijf kalm en rustig, ga niet al te druk lopen doen.
-Maak niet teveel direct oogcontact
-Stel niet al te directe vragen.
En het belangrijkste: neem de tijd. De verlegen persoon zal enige tijd nodig hebben om 'de kat uit de boom te kijken', dat gaat niet van het een op het andere moment.
Laat keer op keer gewoon weten dat je oprechte interesse hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de periode dat ik onzeker en verlegen was (kwam toen ik zo'n beetje 9 jaar was, en ging weer langzaam over met 13/14) vond ik het altijd erg fijn, als mij gevraagd werd ergens mee te helpen : in de keuken of de tuin, met koffiezetten of kopjes klaarzetten en uitdelen. Dan had je een reden om tussen de mensen te zijn, kon vragen wat ze wilden, of of je nog meer in de tuin kan doen en hóé dan, en dan was je 'gewend' voordat je er erg in had.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goeie tip! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vind ik ook!
Het is best moeilijk maar probeer zo dicht mogelijk bij de persoon te komen. Door bijvoorbeeld van jezelf te zeggen dat je best verlegen bent. Dan heeft hij eenzelfde iemand voor zich. Praat daarover, lach er om en zeg dat het niet het ergste is en je er aan probeert te werken om er overheen te komen. Laat vooral weten dat hij of zij er niets minder om is en gewoon mag zijn die hij of zij is. Soms moet je geduld hebben, en lukt het niet in één babbeltje om zo iemand over zijn verlegenheid heen te helpen. Maar hou vol, op deze manier heb ik er weleens baat gehad. Sterkte er mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je zeker dat diegene verlegen is? Ik heb een goeie vriend en heel lang dachten wij als vrienden groep dat hij verlegen was dus haalde we alles uit de kast om hem op zijn gemak te sletten. Uiteindelijk kwamen we er achter dat hij zo was. Altijd een beetje stil en op de achtergrond.

Ik kwam daarachter door hem te vragen of hij zich op zijn gemak voelde en het naar zijn zin had. Hij gaf toen aan dat hij het enorm naar zijn zin had en dat hij blij is dat iedereen zo lekker druk is.

Wellicht ook iets voor jou om te vragen aan diegene of hij /zij zich op zijn gemak voelt of echt verlegen is. Is diegene verlegen probeerer dan voor hem / haar te zijn en door er over te praten zich op zijn gemak te laten voelen. De meesten mensen groeien erover heen en sommige hebben even een duwtje in de rug nodig.

Wel heel erg lief dat je iemand op zijn gemak wilt stellen! succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon heel relax blijven.