Mirena spiraal doet pijn als ik lig... Verkeerd geplaatst of verkeerde lig houding?

Als ik op mijn zij lig en mijn bekken kantel zodat ik half met me buik op het matras lig krijg ik steken in mijn onderbuik. Daar waar je voelt dat je ongesteld moet worden. Is het nu de houding waarop ik lig dat niet juist is? Of is het spiraaltje niet juist geplaatst... Ik heb er verder geen last van en geen bloedingen meer

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Als hij nog maar pas geplaatst is, kan het eventueel een dag of wat duren voor je er echt niets meer van voelt. Er zit natuurlijk WEL iets in je baarmoeder dat er eigenlijk niet hoort, dus een beetje krampjes en gevoeligheidjes de eerste pakweg 4 tot 8 weken is niet zo heel raar. Maar na langere tijd zou dat -afgezien van een incidenteel steekje- niet meer mogen.

Is er meteen na het plaatsen en bij de nacontrole vier weken later wel een echo gemaakt ? Anders meteen naar de dokter om dat zo snel mogelijk te laten doen. Dan weet je in elk geval zeker dat/of hij goed geplaatst is, en je je er in ieder geval geen zorgen om hoeft te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (5)

Je hoort er niks van te voelen. Als je er geen goed gevoel bij hebt, zeker bezoekje brengen aan dokter /ziekenhuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou z.s.m. naar de dokter gaan .. Een spiraaltje mag je niet voelen en vermoedelijk zit het niet goed. Zelf meegemaakt uiteindelijk ontsteking gekregen en vervelende verwijdering meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker even laten controleren door de huisarts,kun je de draadjes nog voelen?
Net als Jaja heb ik een vervelende ervaring gehad met (koper)spiraal.Er moest een operatie aan te pas komen om het spiraal eruit te halen. Ik kon ook niet zitten van de pijn.
Een spiraaltje mag je helemaal niet meer voelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mijn schoonzus was het dwars door haar baarmoederwand geplaatst. Echt een drama. Houd het goed in de gaten hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er aan wanneer je het spiraaltje hebt gekregen.
Ik heb nu ongeveer een half jaar een Mirena spiraaltje en heb er de eerste week op dezelfde manier last van gehad.
Krampen in je baarmoeder, het gevoel dat je ongesteld gaat worden. Dit is wel normaal. Als het pas geplaatst is krijg je over een aantal weken een controle. Bij deze controle kijken ze met een inwendige echo of het spiraaltje op de juiste plaats zit. Zit het goed dan ben je vanaf dan ook pas zeker van je bescherming tegen zwangerschappen die het spiraaltje tegen gaan.