hoe is dit fysiek te verklaren?

Ik droomde een tijd terug dat zo'n beetje al mijn botten gebroken werden, wat verschrikkelijk veel pijn deed.
Het merkwaardige is dat toen ik wakker werd, die intense pijn aanhield, héél fysiek aanwezig. Pas na enkele minuten (die uren leken te duren) ebde het weg.
Hoe zou dit kunnen? Kan het een overprikkeling van het zenuwstelsel zijn of iets anders?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat het net andersom is geweest. Tijdens jouw slaap kreeg je pijn in jouw lichaam, botten/spieren, deden erg pijn, misschien vanwege een rare houding of verkramping. Je werd er niet direct wakker van maar ging dromen.

Dat je dus door deze pijn bent gaan dromen dat al jouw botten werden gebroken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt mij ook. Net als wanneer je moet plassen,
dan droom je vaak dat je erg naar de wc moet
en dan word je wakker en moet je inderdaad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima antwoord +je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
met stip het beste antwoord op deze maffe vraag. bedankt! +10 voor jou :)

Andere antwoorden (6)

Misschien voelde je echt iets terwijl je sliep, bijv dat je niet lekker lag ofzo, en dat je daardoor zo ging dromen en als je dan wakker bent dat het nogsteeds pijn doet omdat je niet lekker lag
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed punt +je
ik heb dat zelf ook weleens ( misschien niet een nuttig antwoord maar je bent iig niet de enige ), echt letterlijke pijn voel je dan!
Zelf denk ik dat mijn hersenen door de slaap/waaktoestand gewoon in de war zijn vandaar dat ik letterlijke pijn voel, ook omdat hersenen een heel belangrijke rol spelen bij pijnbeleving
maar of dat klopt weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Soms kan door een gespannen spier inderdaad een zenuw wat in de verdrukking raken en als je door een diepe slaapfase niet snel genoeg reageert kan de fysieke pijn zo'n droom in gang zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me best een angstige ervaring die jij omschrijft zeg! Dit vond ik op een site over slapend wakker zijn, het zou een verklaring kunnen zijn van wat jij hebt meegemaakt. Dat je eigenlijk nog droomde dat je wakker was met nog steeds pijn en rustig aan het ontwaken was op dat zelfde moment.
Ikzelf heb het wel eens met huilen, dat ik echt nog snik tijdens het wakker worden.....
En anders sluit ik me aan bij de verklaring verkeerd gelegen.
De link heb ik niet, ik klikte te snel weer weg en kan het niet weervinden.

Ik haastte me om op tijd op school te komen, vertelde mijn vrienden daar over wat er allemaal was gebeurd, en alles ging prima tot aan de lunch, toen het brandalarm afging. Paniek alom. Iemand struikelde over me heen en ik ontdekte dat ik mijn been had bezeerd. ik werd wakker in bed- het was donker en de wijzers van de klok gaven 2 uur in de ochtend aan. Sliep ik? Pas tegen bedtijd de volgende dag wist ik zeker dat ik wakker was.

Welkom in de wereld van de droom. Het hierboven beschreven nachtmerrie-achtige scenario is een voorbeeld van het- gelukkig zeldzame- fenomeen van wakker zijn en toch slapen. De beelden die je ziet als je slapend wakker bent, zijn zo nauwkeurig, levendig en gedetailleerd dat je er volledig van overtuigd bent echt wakker te zijn. De paradoxale illusie van ontwaakt te zijn is een van de vele soorten droomervaringen. Maar wat is een droom nu precies?

Toegevoegd na 2 minuten:
oei, er mist een stukje, maar het eerste gedeelte ging over dat hij steeds hetzelfde deed, hij stond op, waste zich en ging naar school. Daar gebeurde wat en hij werd wakker, hij stond op, waste zich en ging weer naar school enz. Dit gebeurde 3 x en toen het vervolg van hier.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar die pijn vandaan gekomen is dat is niet te zeggen.

Misschien verkeerd gelegen.
Misschien te vast geslapen en te weinig omgedraaid.
Misschien iets anders.
Je bent wakker geworden, hebt iets bewogen en de pijn ebte weg.

Dat is dus heel normaal.
Ook heel normaal dat je dan droomt dat je iets meemaakt wat heel erg pijn doet.

Vergelijk het met: dat je heel erg moet plassen.
Dan droom je dat je heel erg naar de wc moet.
Soms plas je in je droom (bijna) in je broek
en word je toch op tijd wakker en ga je naar het toilet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je het in een andere hoek moet zoeken, en wel als "een overprikkeling van iemand anders' zenuwstelsel".

Het is zo dat de menselijke geest 'tussen waken en slapen' (of in dit geval dus omgekeerd) het meest ontvankelijk is.
Wanneer je ervan uitgaat dat er meer is tussen hemel en aarde dan wij kunnen waarnemen, is het dan zo vreemd om te denken dat jij op dat meest ontvankelijke moment de schreeuw om hulp 'opving' van iemand anders?
Het is nogal niet wat om op zo'n manier pijn te lijden.
Probeer je het begin van de voorafgaande droom nog eens voor de geest te halen. Was 'jij' betrokken bij een ongeluk of zoiets?

Dat de pijn niet direct verdween toen je je ogen opende is te verklaren doordat je eigen IK weer moest worden 'samengevoegd', zeg maar. De adrenaline-piek moest eerst weer een beetje zakken. Je had even tijd nodig voordat je je weer volledig bewust was van je eigen lichaam, geest, en omgeving.

Ben jij paranormaal begaafd? Zo ja, ben je je daar dan ook bewust van?
Het kan de moeite waard zijn om eens een bezoekje aan een paragnost te brengen. In je omgeving zijn er meer dan je denkt...