Op welke manier kun je dazen en muggenbeten te voorkomen?

Ik wandel erg veel dus liefst iets wat me niet teveel gaat kosten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Het lijkt erop dat de belangrijkste factoren die een daas aantrekken warmte en beweging zijn. Als wandelaar in een gebied met veel steekvliegen is het dus niet eenvoudig om dazen te ontwijken. Het dragen van kleding van een wat dikkere stof beschermt in ieder geval tegen beten door kleding heen.

Om muggenbeten te voorkomen: veel knoflook eten! Muggen houden niet van de geur die door de knoflook uit je poriën komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik weet dat DEET goed is tegen muggen,maar of dit ook tegen dazen is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Deet 50%
Overigens snap ik het verband niet tussen lopen en kosten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat de link is dat wanneer je erg veel loopt je het ook erg vaak nodig hebt ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
o.a. ;-)
Vitamine B slikken; dan heb je minder last van muggenbeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast iemand gaan lopen die 'lekkerder' is dan jij.
Zo heeft mijn ex eens meer dan 60 bulten gehad en ik helemaal niets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter2011
12 jaar geleden
Geen wonder dat zij inmiddels je ex is... ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL maar ehm gj ze VINDEN niemand lekkerder dan mij... Dus met mij kun je gegarandeerd veilig een wandeling gaan maken... :D Stiekem smeer ik me dan helemaal onder zodat ze jou alsnog gaan steken, weet je ook eens hoe het voelt u.u *PRIK*! Lig gestrekt hier... die opmerking van jou... Maarreuh wordt geen beste antwoord dit keer hoor hahahha
Er bestaat randonneurskleding: speciaal voor lange wandelingen. Erg lichte, maar zeer compacte textiel, die ruim valt, waar veel insecten niet doorheen komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
veel niet maar ook dazen niet?