Waarom maakt iemand een fake profiel aan om mannen te contacteren?

Ik kreeg een berichtje van een meid op badoo die er uit zag als fotomodel. Ze klikte ja op mij en toen ik hier op reageerde kreeg ik het volgende berichtje.

Haii daar! Jij lijkt me wel een leuke kerel om elkaar beter te leren kennen en ik zou het dan ook fijn vinden om iets met jou te gaan drinken of iets te gaan eten, aan jou de keuze! Dus als je zin hebt in een lekker drinkje met leuk gezelschap dan kan je me iets laten weten op me nummer 06********. Kusje Venia xxx

Later toen ik weer ging checken was dit profiel verwijderd.

Ik vroeg mij al af waarom een meid er uitziende als fotomodel zo snel haar nummer aan iedereen gaf op basis van alleen een foto gezien te hebben.

Maar wat kan de reden zijn waarom iemand zo'n profiel aanmaakt? Ik heb het nummer net gebeld om te checken wat het is en ik kreeg nadat ie een paar keer over was gegaan de voicemail.

Wat zou zo iemand van je willen?wat zijn de intenties van diegene?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Soms willen ze een grap uithalen, soms zijn het criminelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verveling. Kijken hoeveel mensen je kan foppen. Flauwe soort van humor.

Deze mensen hebben niet door dat je anderen kan kwetsen.

Toegevoegd na 41 minuten:
Telefoon nummers, email adressen en ook met regelmaat foto's op dat soort sites kunnen nep zijn. In jou geval zal denk ik alles verzonnen zijn ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, uit verveling zou ik niet mn eigen nummer erbij zetten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euhm, enorme kans dat het gewoon een random nummer was. 10 cijfers in een willekeurige volgorde plaatsen is niet al te moeilijk :)
Het kan ook een manier zijn om je op wat voor manier dan ook op te lichten. Met cybercriminelen en de beperkte veiligheid van smartphones weet je het natuurlijk nooit! Ik heb verder geen technische achtergrond, dus alle ins en outs weet ik niet. Blijf in ieder geval op je hoede...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog erger, vaak zijn het nummers van andere mensen zelfs... dus om iemand een hak te zetten maak je zo'n profiel aan en zet je iemands telefoonnummer erbij... dan worden ze hélemaal gek gebeld... Is strafbaar, maar ja, wat wordt er aan gedaan??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk niet,.. dat 06 nummer is waarschijnlijk gewoon een sex lijn of een hele dure doorschakelservice
Dus het is gewoon geldklopperij
reken maar eens uit maar de hele wereld zijn er zoveel pc en zoveel contacten dat als daar een promille van belt dat je dan toch behoorlijk zakcentje kan verdienen.
het is eigenlijk gewoon vissen naar je geld
je gelooft eigenlijk niet hoeveel sukkels daar nog in trappen.
12 jaar geleden
Op de sociale netwerk site tagged is ook een keer een profiel van mij na gemaakt, er waren allemaal foto's van mijn hyves af gehaald en op deze site gezet. Onder een andere naam. Ik kreeg dit te horen van iemand die foto's herkende. Later heb ik aan elk meisje waar de persoon contact mee had gehad laten weten dat het nep was. Deze lieten weten dat de persoon veel flirte en dat was ook wel te zien aan reacties enzo. Wat hier van het doel is.. Geen idee.. (later is dit account ook verwijdert omdat ik dit aangaf bij de site)