Hoe moet je pillen slikken?

Ik kan geen pillen slikken. Ook niet met water. Ik probeer het en het blijft gewoon in mijn mond zitten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Ik doe altijd. Slok water nemen. Water in je mond houden pil erin dan nog een slok nemen (dus nu heb je 2 slokken in je mond) en doen alsof je een beker water snel leegdrinkt dan gaat de pil vanzelf mee. Niet proberen te forceren om de pil door te slikken! Want dat werkt niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

probeer het dan met een lepel pudding.
Sommige pillen mag je ook verbrijzelen en dan innemen.
En anders pil in je mond en water erbij drinken en hoofd naar voren buigen en slikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan het met vla of yoghurt proberen. Anders met het avondeten tussen je aardappelen bijvoorbeeld!

Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn vele opties:
Bijvoorbeeld paracetamol mag je ook gewoon oplossen in water, of kan als zetpil genomen worden.

In principe geld de regel als de pil niet een gecoat laagje heeft mag je hem verbrijzelen, eend apothekerassistente kan ook nog over elke pil vertellen of je hem mag oplossen of fijnmaken en verkoopt er ook speciale stampers voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let eens op de verpakking op de doosjes,bij sommige medicijnen mag je niet malen of openmaken ivm werking tablet of slecht voor maag,of dat werking verloren gaat.
Soms heb je medicijnen in vloeibare vorm,vraag eens aan de apotheek.
Met appelmoes is goed alternatief,glijdt goed ,maar is niet zo slijmvormend als met pudding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier ook moeite mee,maar als ik grote slokken water neem dan lukt het me wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel andere alternatieve voor geneesmiddelen voor mensen die moeilijk kunnen slikken. Doe navraag bij uw apotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Buig bij het slikken het hoofd een beetje naar voren. Neem een slok water, leg de tablet of capsule op de tong en slik hem door met een flinke slok water. Drink vervolgens een glas water. Door het hoofd iets naar voren te buigen wordt het keelgat groter. Hierdoor glijdt het medicijn makkelijk naar binnen en blijft het niet hangen in de keel.

Geeft het innemen van het medicijn ook op deze manier veel problemen? Vraag dan in de apotheek of u het medicijn samen met yoghurt, melk, vla of appelmoes kan innemen in plaats van met water. Hierdoor glijdt het medicijn makkelijker naar binnen. Als het samen mag, meng dan het medicijn met een klein deel van het eten.

Het doorslikken gaat makkelijker als de buitenkant van de capsule zacht wordt gemaakt. Dit kan door hem vochtig te maken op een lepel met water. Niet bij alle capsules kan dit. Vraag in de apotheek na bij welke capsules dit mogelijk is en hoe dit het beste kan.

Soms is het medicijn verkrijgbaar in een andere vorm, bijvoorbeeld een drank, een oplostablet of een zetpil. Vraag in de apotheek welke mogelijkheden er zijn om toch gemakkelijk uw medicijn in te kunnen nemen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien niet al te nuttig, maar ik denk er nooit teveel bij na. Als je gewoon afgeleid bent gaat het beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het tegelijk met een dropje oid innemen en het dropje op je tong leggen. Dat je et dropje proeft. Of met een lepel appelmoes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oefen met een klein stukje komkommer bijvoorbeeld. Je zult zien dat dit wel lukt. 't Is vaak het idee waardoor het niet lukt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stukje komkommer ter grootte van een pil bedoel ik.
Koop een pillenvergruizer deze kun je bij de apotheek kopen let wel op dat je niet alle pillen kunt vergruizen maar dat weet de apothekerassistente wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kan ook geen pillen slikken dus breek ik ze in stukjes

als het een capsule is dan trek ik hem uitelkaar en strooi de poeder in wat water en zo gaat het goed
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik doe dat met zeer grote pillen altijd zo: Tijdens het eten,gelijk wat,vlak voor ik,na het kouwen,doorslik,stop ik de pil in mijn mond,meng dit zonder kouwen met het reeds gekauwde eten in mijn mond,en slik alles met pil erbij samen door.Lukt altijd en heel goed.