Hoe moet je pillen slikken?

Ik kan geen pillen slikken. Ook niet met water. Ik probeer het en het blijft gewoon in mijn mond zitten.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik doe altijd. Slok water nemen. Water in je mond houden pil erin dan nog een slok nemen (dus nu heb je 2 slokken in je mond) en doen alsof je een beker water snel leegdrinkt dan gaat de pil vanzelf mee. Niet proberen te forceren om de pil door te slikken! Want dat werkt niet

Let eens op de verpakking op de doosjes,bij sommige medicijnen mag je niet malen of openmaken ivm werking tablet of slecht voor maag,of dat werking verloren gaat. Soms heb je medicijnen in vloeibare vorm,vraag eens aan de apotheek. Met appelmoes is goed alternatief,glijdt goed ,maar is niet zo slijmvormend als met pudding.

Er zijn veel andere alternatieve voor geneesmiddelen voor mensen die moeilijk kunnen slikken. Doe navraag bij uw apotheek.

Misschien niet al te nuttig, maar ik denk er nooit teveel bij na. Als je gewoon afgeleid bent gaat het beter.

Koop een pillenvergruizer deze kun je bij de apotheek kopen let wel op dat je niet alle pillen kunt vergruizen maar dat weet de apothekerassistente wel.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100