Heeft dit te maken met de pil?

Ik ben 2 weken geleden ongesteld geweest en nu begint het ineens weer een soort van te bloeden...? Ik ben net begonnen met de pil heeft dit er wat mee te maken? Is dit normaal en zo ja hoelang duurt het? Wat is het uberhoud?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Meiden kunnen tussen hun menstruaties door opeens bloed verliezen.
· Deze tussentijdse bloedingen kunnen optreden als een meisjes voor het eerst de pil gebruikt. Dat komt omdat het baarmoederslijmvlies bij pil gebruik dunner wordt. In de eerste maanden vindt dit aanpassingsproces plaats.Meestal verdwijnt dit na de derde maand.
· Gaat het om veel bloed dan heet dit een doorbraakbloeding. Gaat het slechts om wat druppels dan heet het spotting.
· Ongeveer 10 tot 30% van de meiden heeft hier last van. Het is lastig, maar heeft doorgaans niets te betekenen.
· De pil blijft gewoon betrouwbaar. Als je er na drie maanden pilgebruik last van blijft houden of echt veel bloed verliest, kan het goed zijn om over te stappen op een ander merk, met een andere samenstelling van oestrogenen en progestagenen