Hoe leer je duim zuigen af en wat zijn de gevolgen

Nou ik doe al heel lang duim zuigen en daar krijg je een hele lelijke duim van

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (9)

Doe een pleister om je duimnagel. Het is vies en je merkt et direct, waardoor je je hand wel weer terugtrekt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ je was me voor
Doe een pleister om je duim heen dan ben je er zo vanaf.
Gevolgen kunnen scheve tanden zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ voor hetzelfde antwoord, volgende keer 10 seconde eerder zijn he;)
Je hebt speciale nagellak die je niet ziet, maar die als je op je duim zuigt een heel vieze smaak afgeeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bytex heet dat. Smaakt erg bitter en slaat wit uit als het in aanraking komt met speeksel. Hielp mij wel van het duimen maar niet van het nagelbijten af :/
Duimzuigen leer je niet, dat is aangeboren.
Het zit in de zuigreflexen die je van je babytijd meekrijgt.

Meestal gaat het vanzelf over je kunt er ook een middeltje voor kopen dat je op je duim smeert en vies smaakt waardoor je het afleert.

Gevolgen van lang en intensief duimzuigen kunnen zijn dat je voortanden niet netjes groeien. Dan moet je misschien later een beugel dragen om de boel weer te corrigeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit wil ik ook wel heel graag weten, ik wil er vanaf maar het gaat automatisch. Heb al een beugel gehad, stukje metaal nog van onder en wil het niet nog eens.
speciale lak ofzo werkt niet, probeer vaak n handschoen met open vingertoppen dat werkt wel. Al moet ik nog wel opletten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een handschoen om je hand doen.
Zo kan je niet op je duim zuigen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je een foto van je zelf terwijl je duimzuigt en waar je vreselijk van baalt; zet die op de achtergrond van je PC.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die speciale nagellak heet Bytex, en is echt héél vies! Smeer dat erop en je vind vanzelf een andere tic waar je binnenkort weer vanaf wil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb vroeger ook altijd op mijn duim gezogen. Ik heb mezelf dit kunnen afleren door elke keer als ik duim ging zuigen te bedenken dat ik het niet wilde en daarna mijn duim weer uit mijn mond te halen. Het heeft mij geholpen dat ik er bewust van werd als ik duim ging zuigen, duimzuigen gaat namelijk vaak zonder dat je er erg in hebt. Als je het echt wilt afleren, zal het uiteindelijk wel lukken, als je maar doorzet!

Het uiteindelijke gevolg van mijn duimzuigen is dat mijn tanden naar voren gingen staan en dat ik een beugel nodig had.