Hoe leer je duim zuigen af en wat zijn de gevolgen

Nou ik doe al heel lang duim zuigen en daar krijg je een hele lelijke duim van

Weet jij het antwoord?

/2500

Dit wil ik ook wel heel graag weten, ik wil er vanaf maar het gaat automatisch. Heb al een beugel gehad, stukje metaal nog van onder en wil het niet nog eens. speciale lak ofzo werkt niet, probeer vaak n handschoen met open vingertoppen dat werkt wel. Al moet ik nog wel opletten.

Misschien heb je een foto van je zelf terwijl je duimzuigt en waar je vreselijk van baalt; zet die op de achtergrond van je PC.

Ik heb vroeger ook altijd op mijn duim gezogen. Ik heb mezelf dit kunnen afleren door elke keer als ik duim ging zuigen te bedenken dat ik het niet wilde en daarna mijn duim weer uit mijn mond te halen. Het heeft mij geholpen dat ik er bewust van werd als ik duim ging zuigen, duimzuigen gaat namelijk vaak zonder dat je er erg in hebt. Als je het echt wilt afleren, zal het uiteindelijk wel lukken, als je maar doorzet! Het uiteindelijke gevolg van mijn duimzuigen is dat mijn tanden naar voren gingen staan en dat ik een beugel nodig had.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100