Kan je donkere kringen onder je ogen krijgen van ''computeren''?

(En als het ja is....Hoe ontstaat dit dan?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.8K

Het beste antwoord

Ja je kan donkere kringen krijgen van vermoeidheid, dus als je te lang aan de pc zit zou het kunnen.
Donkere kringen onder de ogen zijn een verschijnsel doordat de huid onder de ogen heel dun is en deze dus kwetsbaarder is dan andere plaatsen. Hieronder enkele mogelijke oorzaken van donkere kringen of vochtophopingen onder de ogen:
Stress
Vermoeidheid
Roken
Luchtvervuiling
Slecht werkende organen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan. Uren achtereen aan de naar een beeldscherm staren is knap vermoeiend voor je ogen en voor je hersenen. Na 3-4 uur heb ik moeite met schaken. (concentratie en licht waar je in kijkt). Komt voor na mijn werk. Ik raad je aan om regelmatig een (micro)pauze in te lassen. Dat helpt wat, zeker tegen RSI!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik bedoel: Uren achtereen naar een beeldscherm staren.
Dit bedoel ik nou...