Hoe eet je een Paracetamol?

Moet je hem in zijn geheel doorslikken, of eerst kauwen en dan doorslikken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op de bijsluiter staat: De tabletten doorslikken met een ruime hoeveelheid water of de tabletten in een ruime hoeveelheid water uiteen laten vallen, goed omroeren en opdrinken.

Dat maakt niet uit als je het maar met water doet,maar zelf los ik ze altijd op in wat water want ik vind ze te smerig om te kauwen en heel doorslikken werkt bij mij ook niet.

Eigelijk in je mond doen en dat met water slikken! Je kan ook op een lepel met water !

Normale mensen slikken hem door in 1 stuk met een beetje water.

Er zijn kauwtabellen en doorsliktabletten. Als het een kauwtablet is, staat dat op de verpakking. Doorsliktabletten neem je als volgt in: - doe de tabel onder je tong, - neem een slok water, - slik. De tablet gaat als vanzelf vanonder je tong je keelgat in. Door deze methode hoeft je niet te kokken.

Als het je lukt heel doorslikken met een flinke hoeveelheid water. Fijngemaakt (met twee lepels) en water gaat ook maar de smaak is ronduit bitter. Slecht voor je maag is paracetamol niet maar bij de meeste medicijnen is flink water gebruiken beter om ze goed te doen oplossen.

Ik krijg tabletten nooit in zijn geheel weg, dus ik gooi altijd het tabletje in een glas water en wacht tot hij uit elkaar valt.....daarna goed roeren en glas leegdrinken. Daarna nog een beetje water drinken om de vieze smaak weg te spoelen.

Het het beste om hem in de mond te leggen en met een slok water weg te spoelen, kauwen is heel vies!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100