Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan een EHEC-bacterie ook kunstmatig worden toegevoegd ?

Ik vraag het mij af,omdat ze steeds opnieuw in het duister tasten waardoor het komt.
Kan het ook bewust ergens zijn ingespoten,gestrooid of weet ik wat.
Als wraak voor Osama bin laden ?

Toegevoegd na 1 uur:
even voor duidelijkheid,ik beschuldig niemand,dus ook niet moslims,maar dat kwam gewoon in mij op,omdat ze wraak hadden gezworen.
Ieder land op deze wereldbol,heeft zijn goeie en slechte bewoners.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
395

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zeker! Kwaadwilligen die over de 'middelen' beschikken kunnen dat. Da's best eng.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Laat ik nou zelf ook al een tijdje met die gedachte spelen.
Aangezien bacteriën te manipuleren zijn is de kans aanwezig.'
Zeker daar de uitbraak tot een betrekkelijk klein gebied beperkt is gebleven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb daar op radio 1 een professor over horen praten.
Hij zei dat het in principe mogelijk zou zijn, maar dat daar wel héél geavanceerde laboratoria voor nodig zouden zijn. Het leek hem dus niet waarschijnlijk dat het zo is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kunstmatig is helemaal niet nodig ; iedereen die na het poepen zijn handen niet goed wast, kan uitstekend en op volstrekt natuurlijke manier alle vormen van E-coli (en dus ook deze) verspreiden.

Het meest verontrustende artikel dat ik hierover tot op heden heb gelezen ging over de voedsel-jihad, (maar ik ben eerlijk gezegd nog naief genoeg om in elk geval te willen geloven dat het zover niet gaat), en uiteraard het verhaal over de nog maar recente broekdraagplicht in met name aardbeienvelde, waar blijkbaar mensen (pluksters) normaliter plachten gewoon onder het werk hun ontlasting te doen - ook een goede verspreidingsbron.

Osama bin laden heeft er mijns inziens weinig mee te maken ; de verhalen gaan eigenlijk al wat langer dit is pas de eerste keer dat we er ook concreet iets van merken. Maar heel eerlijk is eerlijk - ik zou het ook niet uit durven sluiten.

Voor voor complotdenkers is het in elk geval zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Met dat verschil dat ie tot nu toe niet verspreid kon worden, omdat dit weer een geheel nieuwe strain is met een andere DNA-structuur dan de tot nog toe bekende E-coli-varianten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, maarja, opzettelijk of kunstmatig, ook bacteriën muteren nu eenmaal van tijd tot tijd. En mij bekruipt ook wel eens het gevoel dat een fecaliën-jihad ruchtbaarheid geven makkelijker is dan kijken naar bijvoorbeeld onze doorgeschoten hygiene of ons antibiotica-misbruik.
escape
12 jaar geleden
Antibioticamisbruik zeer zeker! Maar doorgeschoten hygiene weet ik zo net nog niet. Het zou zo maar kunnen blijken dat deze besmetting is veroorzaakt door een gebrek daar aan. Maar dat weten we helaas allemaal nog niet...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding