Kun je door afvallen hoofdpijn krijgen?

Ik ben nu al drie dagen aan het afvallen, gezond eten, bewegen ect. Voorheen was ik echt suiker verslaafd. Ik dronk een fles coca cola per dag. Nu drink ik alleen water.

Maar ik heb echt hele erge hoofdpijn nooit eerder zo erg gehad. Volgens mijn moeder komt dit door het afvallen. Is dit zo? En wat kan ik er aan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
10.6K
Kimath
12 jaar geleden
Goed bezig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik stopte ook ooit radicaal met cola drinken, gek genoeg vond ik mezelf toen steeds bij de koffieautomaat terug ;-)
Hou vol, het gaat binnen een paar dagen over en daarna ga je je steeds beter voelen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed van je! Probeer vol te houden. En als water drinken je zwaar valt, gooi er dan een druppel (knijp-)citroen door. Dat drinkt makkelijk weg.

Antwoorden (8)

Dat kan inderdaad, maar er is niks aan te doen. Nouja, behalve weer gaan eten, want hiermee geeft je lichaam het signaal af dat het eten/drinken wil. Misschien is het dus verstandig om het iets meer af te bouwen, in plaats van in één klap beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is zeker iets aan te doen, veel water drinken hierdoor spoel je de afvalstoffen weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt nelly3!
Komt niet door het afvallen maar door het ontgiften.
Wat je er aan kan doen? Weinig. Veel water drinken en op tijd naar bed gaan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Doorgaans wordt de hoofdpijn na een paar dagen wel weer minder en verdwijnt tenslotte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik kreeg hoofdpijn van het geen cola meer drinken
je moet langzaam afbouwen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hoofdpijn kan komen doordat je nu een stuk minder cafeïne en suiker binnenkrijgt in je lichaam.
Je kunt hier aan verslaafd zijn, dus wat je nu voelt zijn ontwenningsverschijnselen.

Toegevoegd na 56 seconden:
Maar goed bezig dat je aan het afvallen bent.
Zorg er wel voor dat je genoeg blijft eten, anders gaat je lichaam op spaarstand.
5-6 kleine maaltijden op een dag is beter dan 3 grote. Zo schommelt je suikerspiegel niet zo sterk.
12 jaar geleden
Ja dat kan,. Suiker is best verslavend en het afkicken daarva kan vervelende bijweringen krijgen.
Maar los daarvan is er in je vet heel veel gif opgeslagen, dat weer vrijkomt met het verbranden van dat vet, en ook daar kun je je beroerd door voelen.

Behalve het een beetje uitzitten (want het gáát' over) kun je het beste even kijken of je niet te snel aan het afvallen bent. De hoofdpijn van de suiker moet met een paar dagen over zijn. Die van het ´ontgiften´ kun je helemaal voorkomen door te zorgen dat je niet meer dan een pond tot een kilo per week maximaal afvalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet komt niet zo zeer van het afvallen, maar wel omdat je geen cola meer drinkt. Ik had dit al toen ik na elke dag een glas cola stopte met dat te drinken.
Dit is gewoon een vorm van cafeïne verslaving en je bent aan het afkicken. Goed water drinken is erg goed tijdens het afvallen, zo ontdoe je je lichaam van afvalstoffen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door afvallen verbrand je lichaamsvet waar allerlei stoffen in opgeslagen zijn. Het vrijkomen van die stoffen kan hoofdpijn veroorzaken maar de belangrijkste oorzaak is het plotselinge stoppen met cola. De onthouding van cafeïne kan een heftige hoofdpijn veroorzaken. Die kun je bestrijden met af en toe een kop zwarte koffie of met paracetamol met coffeïne. Ga overigens door met voldoende water drinken, want daarmee raak je afvalstoffen makkelijker kwijt. Meestal trekt het na een paar dagen wel weer bij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat is heel waarschijnlijk. Je schrijft dat je voordat je ging afvallen een liefhebber was van cola. Hierin zitten zowel suiker als cafeïne en je lichaam kan last krijgen van ontwenningsverschijnselen wanneer je daar van de ene op de andere dag mee stopt.

De hoofdpijn kan in de eerste week van het afvallen verergeren, maar zou daarna weer moeten afnemen omdat je lichaam aan je nieuwe eet- en leefpatroon gewend raakt.

Heel veel succes gewenst met afvallen!