Hoe schadelijk is het om (maximaal) 10 jaar gemiddeld 3 a 4 sigaretten te roken?

Merk malboro.
En eens in de zoveel weken tijdens het uitgaan wat meer.
Meestal rook ik er eind van de ochtend een, ' s middags een, na het avond-eten en voor het slapen gaan. En eens in de zoveel weken dat ik uitgaan wil dat wel eens het dubbele aantal zijn.

Hoe schadelijk is dit.

Ik hoef overigens geen stop-tips. Op dit moment heb ik er (nog) geen kracht voor en als ik stop, dan stop ik ook goed.

(als ik kinderen heb, wil ik volledig gestopt zijn)

Toegevoegd na 36 seconden:
o wat een spellingsfouten ... sorry!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

In hoeverre roken schadelijk is hangt af van een aantal factoren. De dosis speelt uiteraard een rol maar ook of je een ziekte onder de leden hebt. Met name hartziekte en longaandoeningen zoals COPD verhogen het gezondheidsrisico enorm. Overigens, om eventuele schade aan je nageslacht te voorkomen moet je ver voor de bevruchting al stoppen.

Het is natuurlijk wel schadelijk, maar ga pas stoppen als je er echt zeker van bent. Als je er nog geen kracht voor hebt, zou ik proberen me niet teveel zorgen te maken over hoe schadelijk het wel niet is, geeft alleen extra stress, en dat willen we niet ;-) succes

Elke sigaret is natuurlijk schadelijk. Maar als stoppen niet lukt en je weet het wel beperkt te houden tot dit aantal, dan moet dat maar. Bedenk dat het na het stoppen nog wel jaren duurt voor je longen weer schoon zijn.

Ik denk dat het amper schadelijk is als je er maar 4 per dag rookt. Denk dat het meer schadelijk zou zijn als jij je daar "te druk" over maakt. Geniet van het leven !

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100