Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe schadelijk is het om (maximaal) 10 jaar gemiddeld 3 a 4 sigaretten te roken?

Merk malboro.
En eens in de zoveel weken tijdens het uitgaan wat meer.
Meestal rook ik er eind van de ochtend een, ' s middags een, na het avond-eten en voor het slapen gaan. En eens in de zoveel weken dat ik uitgaan wil dat wel eens het dubbele aantal zijn.

Hoe schadelijk is dit.

Ik hoef overigens geen stop-tips. Op dit moment heb ik er (nog) geen kracht voor en als ik stop, dan stop ik ook goed.

(als ik kinderen heb, wil ik volledig gestopt zijn)

Toegevoegd na 36 seconden:
o wat een spellingsfouten ... sorry!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
657

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

In hoeverre roken schadelijk is hangt af van een aantal factoren. De dosis speelt uiteraard een rol maar ook of je een ziekte onder de leden hebt. Met name hartziekte en longaandoeningen zoals COPD verhogen het gezondheidsrisico enorm. Overigens, om eventuele schade aan je nageslacht te voorkomen moet je ver voor de bevruchting al stoppen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u voor het waardevolle antwoord en voornamelijk de zin over de bevruchting!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn mening het beste antwoord.

Andere antwoorden (3)

Het is natuurlijk wel schadelijk, maar ga pas stoppen als je er echt zeker van bent. Als je er nog geen kracht voor hebt, zou ik proberen me niet teveel zorgen te maken over hoe schadelijk het wel niet is, geeft alleen extra stress, en dat willen we niet ;-) succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank u voor de succes-wens en het antwoord.
Elke sigaret is natuurlijk schadelijk. Maar als stoppen niet lukt en je weet het wel beperkt te houden tot dit aantal, dan moet dat maar.
Bedenk dat het na het stoppen nog wel jaren duurt voor je longen weer schoon zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar hoe erg worden je longen aangetast met dit aantal sigaretten. Ik weet het al een hele tijd beperkt te halen tot dit aantal?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet te zeggen. Hangt van je longen af, hangt er vanaf hoe diep je inhaleert, wat je rookt, noem maar op.
Er zijn mensen die korte tijd weinig roken en stoppen en altijd 'restschade' houden, en zijn mensen die nooit gerookt hebben en longkanker krijgen, er zijn mensen die pakjes per dag roken en 'alleen maar' ellendig gaan hoesten en benauwd zijn.
Ik denk dat het amper schadelijk is als je er maar 4 per dag rookt.

Denk dat het meer schadelijk zou zijn als jij je daar "te druk" over maakt.

Geniet van het leven !
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook van mij een -, daar het geen antwoord is op mijn vraag.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding