hoe komt het dat ik mijn tampon nog steeds voel?

ik heb dus net voor het eerst een tampon ingedaan maar voel hem zitten met elke beweging hij zit er diep genoeg in hij zit ook vast als ik aan het touwtje trek dus vandaar dat ik denk dat die ver genoeg zit dat ik hem voel komt dat doordat ik nog nooit een tampon heb gebruikt?
het lijkt ook steeds dat hij er bijna uit valt en dat ik moet plassen hoe komt dat? wie kan helpen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
25.3K

Het beste antwoord

Dan zit hij echt niet goed op zijn plaats. Het makkelijkste brengt een tampon in, als je je vagina even laat bloeden.

Dat klinkt raar, maar als je net begint met ob's is dit wel aan te raden omdat je vagina van binnen droog is als je net een ob eruit hebt gehaald. Meestal is de 2e dag van je menstruatie het makkelijkste om te beginnen met ob. De laatste dag kan ook wat moeilijker gaan.

Een tip om je ob beter te kunnen sturen is je vinger even in de ob aan de achterkant te graven. Niet helemaal er doorheen natuurlijk, maar je nagel erin zeg maar.

Zolang het geen pijn doet druk je door, totdat je voelt dat ie tegen je baarmoedermond komt, dan zit hij goed op zijn plek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

vermoedelijk moet je 'm toch wat verder er in duwen.
probeer maar eens.
hij moet zo ver mogelijk geduwd worden.
succes!
Rieneke1
12 jaar geleden
Dan zit je tampon niet goed, als je de tampon goed naar achteren doet dan hoor je deze niet meer te voelen. Ga daarbij op je hurken zitten dan lukt dit wat beter om het helemaal goed op zijn plaats te krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk ook dat hij niet ver genoeg zit. Soms is het moeilijk om hem verder te duwen als hij eenmaal zit en kan het gemakkelijker zijn als je een nieuwe inbrengt en die dan meteen zo er mogelijk door duwt. Als hij goed zit voel je er helemaal niets meer van, ook niet als het je eerste keer is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je mini hebben en heb je maxi? De goede maat is belangrijk.

Maar ik denk eerder dat je moet wennen omdat je er net mee begonnen bent. Je voelt hem bewust zitten. Even een extra duwtje en dan voel je die tampon niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan heel goed zijn dat je hem nog iets verder moet duwen, maar het kan ook dat hij "scheef" zit.
Wanneer hij goed zit zit het topje van je tampon tegen de opening van je baarmoedermond.
In dat geval voel je hem niet zitten.
Wanneer je je tampon wat "scheef" hebt ingebracht, komt hij tussen je baarmoedermond en je vaginawand te zitten.
Je kunt hem dan niet verder drukken, ondanks dat hij nog niet heel ver in je vagina zit. Dit geeft ook het gevoel dat je hem (bijna) verliest en wanneer loopt/beweegt voelt het naar.
Ik zou hem er gewoon uithalen en het opnieuw proberen.
Tampons inbrengen is gewoon een handigheidje dat je even moet leren. Je moet dat deel van je lichaam nog wat beter leren kennen.
In de bijsluiter staan meestal plaatjes met voorbeelden, tips en adviezen. Als je de plaatjes bekijkt kan je ook meteen zien wat ik bedoel met het "scheef" zitten van een tampon.
Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat je een tampon inbrengt kun je m het beste even een beetje invetten. ( dit klinkt misschien heel vaag ,maar als je nog maar pas bent begonnen met het gebruik van tampons dan is dat echt een aanrader) Je koopt gewoon een potje vaseline bij de drogist en je smeert heel iets vaseline aan de ronde kant. Dan glijd ie gewoon ietsje gemakkelijker.
Ik heb het ook echt over een klein beetje en niet te veel. Want dan neemt een tampon niet genoeg vocht (bloed) op.
Je brengt m in zover je maar kunt. Het is wel belangrijk dat je je zoveel mogelijk probeert te ontspannen want anders kon het nog wel eens een beetje pijnlijk worden. En als je m goed hebt in gebracht dan voel je m echt niet zitten. Voel je m echter nog wel zitten dan heb je m toch nog verkeerd in gebracht of nog niet ver genoeg.
Daarom kun je het beste gewoon een extra pakje halen om gewoon even mee te oefenen en uit eindelijk gaat het heel gemakkelijk.Als je tampon trouwens vol zit gaat ie lekken en dan word het tijd voor een nieuwe. Je hebt ze te koop in 4 verschillende maten en uiteraard zitten de dunsten het eerste vol en de diktsten het laatste , alleen als je nog maar net bent begonnen met gebruiken dan is de dunste het makkelijkste.