mijn tanden maken een knakend geluid als ik eet.

het is heel erg irritant als ik eet.
ik voel het in mijn wangen dat als ik kauw dan hoor ik knak , knak , knak

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat denk je zelf?

Het beste antwoord

dat zijn niet je tanden, maar het is je kaak.
Het scharnier effect maakt dat knakkende geluid.
Je kan er eigenlijk niets aan doen, alleen in hele extreme gevallen kan een kaakchirurg er iets aan doen. ( denk aan een lossen onderkaak waar je geencontrole over hebt.

Sorry maar je moet er me leren leven ( het went wel ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is je kaak het zijn ook apnormale versleten kaakkoppen is niks tegen te doen helaas niet en 1 goede tip als je gaapt hou dan je kaak een beetje tegen met je hand voorkom je dat het erger mee wordt en probeer je kaak zoveel mogelijk te ontspannen sterkte ermee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat geluid is inderdaad irritant. Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je nog een tiener bent, is er een mogelijkheid dat het nog vanzelf verdwijnt als je wat ouder bent.
En anders is er weinig aan te doen. Ik heb het al 30 jaar en mijn vader had het vroeger ook.
Je kan het natuurlijk altijd eens vragen aan een tandarts of KNO arts.