Waarom kleurt de huid niet egaal bruin?

Na vandaag in de zon te hebben gezeten zijn er bepaalde plekken op het lichaam verkleurd/verbrand. Maar waarom als een "koeienpatroon"? Er zijn delen die evenveel zon hebben gehad, die wit zijn. Heb niet met benen over elkaar gezeten of iets de zon belemmerd. Zie ook de foto

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De plek op de foto is niet een gewone verkleuring van de zon, daarvoor is het verschil met de rest van de huid te groot. Waarschijnijk reageer je heftig op de zon, heb je misschien last van een allergie. of komt de plek van iets anders.

Je kan een lichte vorm van zonneallergie hebben. Wat heb ik ook wel eens en dan komen er rode vlekken op mijn been, maar op mijn arm heb ik er geen last van.

Ik neem aan dat je wel zonnebrand hebt gesmeert, kan zijn dat je toch ongemerkt die bepaalde plek minder goed hebt gedaan.

Wellicht ontbreekt daar het pigment, waardoor de huid snel verbrandt.

Dat had ik laatst ook! Maar dan een streep van me vinger tot me schouder, ben naar de dokter geweest: bloedvergiftiging :S Dus misschien toch voor de zekerheid naar de dokter. Het kan natuurlijk ook gewoon een allergie of iets dergelijks zijn, maar je weet maar nooit. Suc6!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100