Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat je na een operatie tegen overgewicht kans hebt op hartproblemen?

Hoi, ik doe mijn spreekbeurt over overgewicht. Ik las, dat als je overgewicht hebt, heb je meer kans op hartproblemen. Maar als je een operatie hebt gehad, en het overgewicht dus minder is, heb je er nog steeds kans op. Hoe kan dit?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
607

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Direct na een operatie hebben mensen altijd een verhoogde kans op stolsels in het bloed. Daarom krijgen mensen vaak na een operatie medicijnen die het bloed verdunnen. Dat is dus direct na een operatie. Als mensen een maagverkleining hebben ondergaan zijn ze niet meteen slank. Dat kan nog wel een jaar of twee duren. Zolang ze (veel) overgewicht hebben, is er een verhoogde kans op gezondheidsproblemen. Mogelijk bedoel je dat?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Door het verliezen van het overgewicht zul je toch minder kans op hart- en vaatziekten hebben.
Echter als je ze al had, voor je operatie, gaat het niet ineens over na een maagverkleining. De schade is er dan al.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding