5 kilo per week afvallen kan dat echt?

Kwam tijdens het googlen het ei dieet tegen waar je 5 kilo per week mee kunt afvallen.

Er stonden meer dan 700 reacties van mensen die het hadden geprobeerd en de meeste waren ook echt afgevallen.

Is dit nou heel ongezond om te volgen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is het handig als je de link van dat dieet erbij zet, dan kan iedereen zien of het ongezond is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"ei dieet" kan je googlen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij het "ei dieet" dat ik las staat dat je het maximaal 1 week mag doen en dan weer 2 weken normaal moet eten.
Je kan dus maximaal 5 kilo per 3 weken afvallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ohhh, ja...niet aan gedacht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan het wel gezond zijn als je je maar aan de aanbevolen tijd houdt, 1 week dus en meer niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan het nu ooit gezond zijn als je het niet te lang mag volgen ? Afvallen is niet het ene dieet na het andere, afvallen is een gezonde leefstijl er op na houden - dan past je lichaam zich daar wel aan aan.
Eerst even heel eerlijk tegen jezelf zijn en goed nadenken.

Het beste antwoord

Om antwoord te geven op je vraag: ja dat kan. Als je maar zorgt dat je veel te weinig binnenkrijgt, kan je snel veel afvallen. Een crash-dieet, zo heet dat.
Is het ongezond? Als het 1 week per jaar doet, wellicht niet. Maar de meeste afvallers doen het weken achter elkaar en dan ook nog eens ieder jaar. Dat is ongezond en veroorzaakt het jojo effect: je valt 10 kg af, maar komt daarna weer 12 kg aan.
Mijn persoonlijke advies: stop met afvallen! Zorg dat je veel lichaamsbeweging hebt en dat je je lekker in je vel voelt zitten. Dat is vele malen gezonder dan je lichaam jarenlang stress bezorgen door wisselende gewichten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

is een beetje veel per week.
lijkt me niet gezond.
beter is naar mijn idee
meer bewegen, minder eten.
minder/niet snoepen.
dan val je langzamer af, maar houd je langer resultaat.
succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou er niet aan beginnen,het is hartstikke ongezond en als je ermee zou afvallen krijg je meteen t jo-jo effect. Ik zou ook gaan bewegen,het is lekker weer om te fietsen! En tussendoortjes laten staan,verder niet te vet eten natuurlijk. Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is best veel voor in een week. Ik ken een vrouw ( die was eerst heel dik ) en die is in 10 maanden 37 kilo afgevallen. Zij ging gewoon 4 keer per week intensief sporten en ietsje minder eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel degelijk, vaak is het zo hoe zwaarder je bent hoe meer je kan afvallen. Als je 68 kilo bent, zal je niet zomaar 5 kilo in een week afvallen, als je een stuk zwaarder bent zal dat wat 'gemakkelijker' gaan.

In het algemeen wordt er veel voor gewaarschuwd om snel af te vallen, omdat mensen nadat ze zijn afgevallen vaak toch weer hun normale eetpatroon gaan volgen, en vervolgens weer aankomen. Het jojo-effect dus.

Als je het een keer doet, om flink af te vallen en daarna een gezond eetpatroon gaat volgen, lijkt het me niet echt heel erg slecht. Immers, vet en ongezond eten wat men voorheen deed is immers ook heel slecht. Dan is het afwegen tussen 2 kwaden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Snel afvallen kan wel een goede stimulans zijn om daarna je gezonde manier van leven vol te houden, maar als je denkt om even een crashdieet te volgen om daarna weer ongezond te gaan eten, dan zou ik het zeker niet doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt met een eidieet prima 5 kg afvallen in één week. Langer dan een week achter elkaar zou ik het echter niet doen maar zo af en toe een week of als start van een afgewogener koolhydraatbeperkte methode werkt het heel goed.

Bedenk wel dat een deel van die vijf kilo vochtverlies is. Koolhydraten houden veel meer vocht vast dan zout dus als je die goeddeels laat staan scheelt dat zomaar een kilo of drie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5 kilo per week is erg veel , het is de bedoeling met afvallen dat je per week 1 a2 kilo (hoogstens 3 afvalt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt me zo wie zo niet het proberen waard als je het heeel belangijk vindt. Echter kan het nauwelijks zijn dat je 5 kg per week afvalt. Met veel bewegen en weinig en gezond eten lukt afvallen maar ook dat zal beperkt blijven, want elke week wordt het aantal kilo's dat je afvalt ook minder, totdat je lichaam zich heeft aangepast aan je levensstijl dan (er zal altijd een minimum zijn, afhankelijk van bouw van je lichaam etc.). Verder adviseer ik je om beter gestaag af te vallen dan zoveel ineens per week (je voelt je beter als het geleidelijk gaat).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal vast kunnen, maar:

Sowieso mag je het dieet niet doen als je cholesterol hoog is. En dat is bij mensen met overgewicht juist vaak het geval en dan is het dus gevaarlijk om te doen.

Verder is het een crash-dieet, je krijgt veel te weinig calorieën binnen.
Bij crash-diëten val je af, echter verdwijnt er nauwelijks vetweefsel en veel spierweefsel.
Spierweefsel is juist wat je niet kwijt wilt, het is mooi, want het zit op de juiste plaatst en verbruikt 24 uur per dag energie. Dat is ook de reden dat je na een crash-dieet weer snel en vaak zelf meer aankomt: Je lichaam is minder energie gaan verbruiken omdat er spierweefsel weg is.
Misschien dat door de combinatie met eieren er minder spierweefsel verdwijnt maar dan zou ik eerst wat wetenschappelijk onderzoek willen zien. (ik kan het me niet voorstellen)

Afvallen is eigenlijk heel simpel (maar ook heel moeilijk)
-eet gezond. (o.a. geen suiker)
-ga bewegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee,
het is heel ongezond.
Beter gezond gaan eten, dan val je op langere termijn meer af en heb je geen jojo effect
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeer ongezond. 1-2 kilo is goed voor je lichaam, meer dan dat is schadelijk voor je hart, zeker op de lange duur. Als antwoord op je vraag: ja het kan. ikzelf ben in 5 maanden 20 kilo afgevallen door tai chi, en daarmee een gezonder lichaam waarmee ik in staat was veel te lopen. Door Tai Chi kreeg ik minder honger en meer behoefte aan licht voedsel zoals groente rijst en kip. Ik ging twee keer per week fitnessen, oefende een half uur per dag tai chi ( omdat ik mer anders niet lekker voelde) en ik vond het fiijn om te wandelen ne fietsen.
Tai Chi (loopoefningen) is een Oosterse bewegingsleer en de grondlegger van de Martial Arts... Mijn leraar zegt: de langzame vorm van kung fu, en meer gericht op de gezondheid in combinatie met Chi Kung Yi. ( stilstaande oefeningen)
Momenteel moet ik bij eten om op gewicht te blijven. En dat terwijl ikvroeger amper wat kon eten of ik kwam aan kan ik nu alles eten wat ik wil zonder aan te komen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou ik heb wel eens 2 dagen helemaal niet gegeten, niet omdat ik wilde afvallen ofzo maar ik had op de een of anderen reden geen honger en toen was ik in 2 dagen 4 kilo kwijt.. dus ja het kan maar op de manier hoe het mij gebeurde is het niet gezond ._." hehe
dus ik verzeker je je kan wel afvallen maar doe het wel op een gezonde manier zoals niet te veel vet eten of te zware dingen, en zodra je vol zit eet dan ook niet meer want dat is soms ook slecht voor je.
veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan echt, en het is heel erg slecht. Je zult er behoorlijk ziek van worden, en de nodige bijverschijnselen krijgen (darmproblemen, hoofdpijn, met wat pech ook hartkloppingen).Vaak kom je een veelvoud van dat gewicht daarna ook gewoon weer aan.

Bovendien moet je een flink startgewicht hebben om zo veel kwijt te kunnen raken zonder tegen de vlakte te gaan ; iemand van 140 kilo zal het best trekken, iemand van 70 kilo kan er beter niet over piekeren.

Volg liever een verantwoord dieet (of nog beter : volg helemaal geen dieet), dan heb je de grootste kans dat wat je afvalt er ook echt af blijft, en je voelt je er lichamelijk alleen maar steeds beter bij.

Een leuke site om af te vallen is de Weegclub ; keuze uit alle soorten diëten (inclusief gezond eten), weegstaatjes, , de mogelijkheid een dagboekje bij te houden online, een stok achter de deur en heel, heel, heel veel lotgenoten en interessante links.

(Ik ben trouwens zelf weer begonnen met gezonder eten onlangs, en ben de eerste week zes kilo afgevallen - maar dat was een combinatie van niet meer snaaien (wat ik HEEL veel deed) en hard werken (verhuizing). Geen crash-dieet dus. Volgende week zal het ook wel tegenvallen ;-))

Het ei-dieet is trouwens geen gezond en zeer eenzijdig dieet, dat je beslist niet langer dan één week mag volgen. Dan kun je net zo goed wat rustiger starten met een normaal gezond eetpatroon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het antwoord ja het is mogelijk....
Mijn vader is ook bezig al2 weken bezig en hij is al 8/9 kilo kwijt!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee het is niet mogelijk en zelfs zeer ongezond! Wanneer je ziek bent of veel overgewicht hebt dan kun je in een korte periode wel veel afvallen, maar dat is dan geen echt vet.

Je kunt berekenen hoe veel je kunt afvallen in een week. Mensen met licht overgewicht komen nooit aan de 5 kilo vet per week.