Nee, dieren kunnen niet de hersenziektes krijgen die mensen ook kunnen krijgen. Hun hersenen zijn heel anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een uitzondering is depressie, een mug mss niet, maar elk zoogdier volgens mij wel hoor...

Andere antwoorden (5)

naar mijn idee hebben dieren wel het instinct om als ze honger hebben hun instinct te volgen, dus te eten.

Het enige voorbeeld wat ik weet waar een dier zich echt kan uithongeren is wanneer een maatje of partner overlijd en het achtergebleven dier zo van streek is, dat het niet meer eet. Dat heb ik een keer meegemaakt met twee vogels die wij hadden en het schijnt bij meer diersoorten voor te komen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Daarnaast zal dit toch niet de benaming anorexia kunnen krijgen, omdat dat puur een psychische ziekte is. Dus echt de ziekte anorexia is voor dieren niet mogelijk ter grondslag. Bij dieren zal het dus te allen tijde ter grondslag liggen van lichamelijke ziekte of psychisch grote veranderingen in de omgeving, waarop zij zich niet weten aan te passen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Feitelijk is het ja,
Het word dan alleen anorexie genoemt.
Het is alleen niet hetzelfde als bij mensen.
Eigenlijk word het niet eten van dieren in de praktijk anorexie genoemt.
Dus nee ze kunnen niet de ziekte anorexia krijgen, maar anorexie wel, dat is dus het niet eten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Even voor de duidelijkheid, als een eigenaar van een dier belt met dat die niet eet, dan word dat verwoord als anorexie.

Toegevoegd na 3 minuten:
Trouwens, mensen die niet eten vanwege een andere ziekte, daar word het ook verwoord als anorexie. Dat betekend niet dat iedereen die niet eet anorexia heeft... Snap je ??

Niet eten = anorexie
Anorexia nervosa is een eetstoornis.
Het is niet het zelfde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus is het antwoord nee. Dieren krijgen geen anorexiA!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
''Dus nee ze kunnen niet de ziekte anorexia krijgen''
Misschien leidt de eerste zin een beetje af, maar dat komt van het feit dat het antwoord niet zomaar nee is. Snapje ? Sorry voor onduidelijkheid.
Nee.
Bij annorexia weigeren mensen hun lichaamsgewicht op peil te houden, omdat ze een verkeerd beeld hebben van hun eigen lichaam.

Dieren hebben daar geen last van: Een dier heeft uberhaupt geen 'beeld' van het eigen lichaam.

Natuurlijk kan een dier zichzelf uithongeren, maar dit heeft dan totaal andere oorzaken, dan die bij annorexia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is inderdaad zo bij dolfijnen. Maar ik heb nog nooit een dolfijn met annorexia gezien.
Een dier heeft niet het (on )benul,zich zelf te dik te vinden, dus het antwoord is :NEE.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dieren kijken denk ik niet in de spiegel en denken dan niet dat ze te dik zijn