Ik heb altijd na de kleinste inspanning al hoofdpijn, wat heb ik en wat kan ik eraan doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K
Amadea
12 jaar geleden
Wij hebben geen geneeskunde gestudeerd, jouw huisarts wél. Hoe denk jij dat wij naar aanleiding van één klacht die jij noemt kunnen weten wat jij hebt? Je huisarts kan onderzoek verrichten en aan de hand daarvan bepalen wat er aan de hand is. En een behandeling voorstellen. Dus wat kan je doen: naar je huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
daar ben ik het helemaal mee eens... en als die niets weet, of de specialist, kom dan eens terug. Het gaat wel om JOUW gezondheid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naar de dokter
Kimath
12 jaar geleden
Drink je wel genoeg water?

Het beste antwoord

Dat kan verschillende oorzaken hebben. Bijv kan je een slechte conditie hebben. Het kan zijn dat je veel stress hebt. Het kan zijn dat je aanleg hebt voor migraine. Het kan zijn dat je bloeddruk te hoog is. Het kan zijn dat je te weinig drinkt en/of eet. Op deze afstand is het dus niet mogelijk om daar een pakkende oplossing te geven. Het lijkt mij raadzaam dat je naar je huisarts gaat. Die kan er heel makkelijk al een aantal mogelijkheden uitsluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Het kan van moeheid komen dus mischien meer slapen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je te weinig drinkt krijg je ook eerder hoofdpijn. Heb ik ook last van. Dus meer drinken. Mocht het nu echt heel vervelend worden zou ik gewoon even langs de huisarts gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kan een vorm van inspanningshoofdpijn zijn. Dat kan zich verder ontwikkelen tot migraine achtige hoofdpijn. Meestal treed dit bij hevige inspanning op (bij sommige mensen), niet bij een beetje inspanning.

Als je dit echt vaak of altijd hebt, is het aan te raden om een huisarts hierover te consulteren.

Hippocrates (ca. 460 v.C. - ca. 377 v.C.), 'de vader van de geneeskunde', beschreef al hoofdpijn door lichamelijke inspanning. Hij leerde zijn studenten hoofdpijnklachten te herkennen, die ontstaan waren na sportbeoefening of andere zware lichamelijke inspanningen.

je zou ook eens contact kunnen opnemen met de Nederlandse Vereniging van Hoofdpijnpatiënten om te kijken of er meer lotgenoten zijn.

Toegevoegd na 50 seconden:
Overigens is het eerste waar je naar moet kijken: de vochtbalans. Drink je wel genoeg.

Toegevoegd na 4 minuten:
NB. Overigens is spanningshoofdpijn zeker niet altijd iets dat je bij inspanning krijgt. Het is een verzamelnaam, zie ook link op de pagina van de vereniging. Zij raden ook een bezoek aan de huisarts aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen dat je hoofdpijn krijgt door een tekort aan koolhydraten.

Eet eens een banaan vlak na je inspanning.
Of een andere vorm van snelle koolhydraten.

Als dit, of de andere raadgevingen hier gegeven, niet helpt, moet je naar een arts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik raad je aan om eens je ogen te laten opmeten. Ik had hier ook veel last van. Ik heb een kleine afwijking maar nu ik lenzen heb is de hoofdpijn vrijwel altijd weg!