Vertraagd of versneld je stofwisseling nu van roken??

Soms staat er dat het versneld en dat je daarom aankomt als je stopt.. Maar ik denk dat je eerder aankomt omdat je dan ipv een sigaret iets te snoepen pakt.. Nu vraag ik me af wat nu de waarheid is of je stofwisseling werkelijk versneld of vertraagd.. Weet jij het?

Weet jij het antwoord?

/2500

Roken versnelt je stofwisseling door het effect van nicotine. Toegevoegd na 6 minuten: Nicotine heeft net als cafeine een effect op je stofwisseling Dit soort alkaloïden (organische basen) verhogen bloeddruk, hartslag en zo zetten ze je lichaam een tandje hoger. Wel moet verteld worden dat nicotine zelf een ZEER vergiftige stof is, het is giftiger dan kaliumcyanide. De koolmonoxide en teer hebben ook uitwerking op je lichaam maar het is de nicotine die de verslaving veroorzaakt. Het lichaam maakt stoffen aan die nicotine neutraliseert, stop je met roken dan wordt deze stof aangemaakt maar is er geen nicotine meer om te neutraliseren. De verstoorde balans zorgt dan dat je trek krijgt in een sigaret. Als je stopt met roken en je gaat niet snoepen , dan kun je toch wat aankomen omdat je stofwisseling naar zijn normale niveau terugkeert. Dan zul je dus ook je eetgedrag aan moeten passen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100