Bestaat er een supplement dat de concentratie, geheugen, energie,.. verhoogd? Zo ja welke is het effectiefst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

CDP-choline (Cytidine DiPhosphaat-Choline) wordt gebruikt als stimulans voor het brein. Het verbetert het leervermogen. CDP-Choline verbetert het geheugen, vooral als dit niet meer optimaal functioneert. Het verbetert de bloeddoorstroming in de hersenen. Het verbetert de acetyl-choline stofwisseling. Op die manier verhoogt het ook de noradrenalineproductie. Dit zorgt voor extra mentale energie.

CDP-choline heeft een beschermende werking op de zenuwcellen bij o.a. zuurstofgebrek en hartzwakte. Ook verbetert het het geheugen en leervermogen bij proefdieren.

Bacopa monniera is een kruid dat de mentale functies stimuleert en stabiliseert. Bacopa is een kruid dat in India veel wordt gebruikt om het geheugen te verbeteren en slapeloosheid te bestrijden. Bacopa kan de intelligentie verbeteren.

Rhodiola rosea is een van de beste adaptogenen met een breed werkingsspectrum. Het is stimulerend en energiegevend, zonder de nerveuze energiestoot van bijvoorbeeld koffie. Rhodiola rosea (Russische Rhodiola) heeft alle voordelen van Ginseng en Eleutherococcus. De overheid van de vroegere Sovjet Unie gaf Rhodiola al aan haar kosmonauten en atleten.

DMAE is de voorloper van de belangrijke neurotransmitter acetyl-choline. DMAE is een afkorting van di-methyl-amino-ethanol. Het is een natuurlijke en veilige substantie, die gevonden wordt in vis en gemakkelijk door de hersenen wordt opgenomen. In de hersenen en in de zenuwcellen wordt het omgezet in acetylcholine. Acetylcholine is een stof die geassocieerd wordt met intelligentie en heldere alertheid. DMAE verbetert het humeur en het geheugen en verhoogt de fysieke energie. DMAE kan soms chronische vermoeidheid verminderen evenals milde depressies.
Acetyl L-carnitine is een afgeleide van L-carnitine. Het heeft een gunstig effect op de stofwisseling van de zenuwcellen, o.a. in de hersenen. Acetyl L-carnitine heeft dan ook een gunstig effect op de mentale vermogens. De meeste mensen melden een toegenomen scherpte en helderheid en zijn meer gefocust. Acetyl-L-carnitine is een tonicum voor de geest.

Wat het meest helpt verschild van persoon tot persoon,dus proberen maar.
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zie ginseng ook staan. Dat heb ik hier liggen van het kruidvat.. Kan iemand bevestigen dat dit helpt eigenlijk?

Andere antwoorden (2)

Een hele natuurlijke: Meditatie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog makkelijker: motivatie!