regelmatig dromen over dezelfde plaatsen, is dit een bekend verschijnsel?

Ik droom veel (onthoud het tenminste vaak), en regelmatig kom ik op dezelfde plaatsen terecht, soms herinner ik me als ik mensen spreek (dromend) dat ik ze de vorige keer ook al heb gesproken Eén keer kreeg ik zelfs antwoord op een vraag die ik in een vorige droom gesteld had, van dezelfde persoon :)
De plaatsen veranderen eens in de zoveel tijd en komen dan een maand of paar weken (heel soms jarenlang) terug, met herinneringen en al. Net een soort tweede leven :)
Komt mensen dit bekend voor? Ik vind het wel een interessant verschijnsel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.9K

Het beste antwoord

Dit komt mij heel bekend voor!
Ik heb precies het zelfde.
Ik heb sinds mijn kindertijd steeds dezelfde terugkerende dromen.
Ik ben altijd op zoek naar huis, loop altijd door dezelfde straten en kom altijd in hetzelfde huis terecht.
Ook kom ik altijd dezelfde personen tegen.
Mijn moeder moet hier altijd om lachen:"Weer die droom?",zegt ze dan.
Het schijnt dat heel veel mensen dit hebben.
Net dat als je ergens komt,je het gevoel hebt er al geweest te zijn.Deja vu, hè?Ik vind dat altijd wel bijzonder.
Maar zulke dingen zijn niet echt te verklaren.
Iedereen heeft er een wel een mening over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aha, jij ook. leuk! :)
snap de min niet want je geeft een duidelijk antwoord door je ervaring neer te zetten
+je!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaa!Raar hè?
Het zijn voor mij ook altijd heel duidelijke dromen( beelden) en heel helder,ik zie alles heel duidelijk.
En ik onthoud alles ook heel goed.
Heb jij dat ook?
Toch wel apart.
Er zijn mensen die zeggen dat dat herinneringen zijn van een vorig leven.
Tja.Dan moet je wel in reïncarnatie geloven natuurlijk.
Ik weet het niet.
Ik ben niet zo "zweverig" maar ik zal nooit zomaar iets onzin noemen.
Ik heb toch wel dingen meegemaakt die niet zo verklaarbaar zijn om het zo maar te zeggen.
Vindt dit wel een leuke vraag trouwens!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, heel duidelijk allemaal :) inderdaad
ik onthoud het meestal ook, soms jarenlang als het heel duidelijk is. Denk zelf trouwens niet dat het met reïncarnatie te maken heeft, meer met dingen die in dit leven terugkomen en waar je iets mee moet doen :)
groeten, mede non-zweefteef :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha,non-zweefteef!
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat ik die dromen al zo lang heb als ik me kan herinneren.
Jammer dat ( schijnbaar) niet zo veel mensen dit hier hebben.
Blijf het een goede vraag vinden!;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
beste antwoord omdat ik vroeg of het bekend was, en jawel hoor, jij hebt het ook :) droom ze!

Andere antwoorden (2)

Wat bijzonder, ik wou dat ik dit ook ervaarder. Het enigste waar ik op kan andwoorden is je gevoel van dat eerder hebben meegemaakt, dat is een deja vu. Ik zal een bron voor je zoeken.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/leven/29797-deja-vu-een-beetje-raar.html

ik denk dat dit wel past bij je ervaringen die je meemaakt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
min is niet van mij :) ook al gaf je geen antwoord op mijn vraag, ik vind het altijd leuk als mensen met allerlei dingen aan komen zetten
+je ter compensering :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ooh je bedoelde met (dromend) in je slaap!!! ajahaha ik meende dat je overdag bedoelde, dagdromend zeg maar....ik zal beter lezen voortaan
Dromen zijn een afwikkeling in ons allerdaagse leven.
Een verwerking van dingen die via dromen levensecht lijken.

Dat je antwoord krijgt op je vraag, is waarschijnlijk dat je in je onderbewustzijn daar een bevestiging voor zoekt, en dus dan ook krijgt.

Associaties met plaatsen kunnen staan voor vastigheid, herkenbaarheid, vertrouwd.
Vandaar dat deze plaatsen dus telkens terug keren.

Sommige mensen herinneren zich niks van dromen, terwijl ik weleens de ervaring heb dat ik in een gesprek zit met iemand, en voor mijn gevoel het lijkt alsof ik dat gesprek al eens eerder heb meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat laatste is een deja vu. Ik ervaar dat altijd als fijn