hoe voel je onder je onder lip waar je ader is ?

ik wil het graag weten omdat oik zelf een piercing wil prikken weet iemand ook hoe

ik bedoel wrm zou je veel geld betalen voor een gaat in je onder als je het zelf ook kan prikken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Antwoorden (6)

In verband met ontstekingen etc. Ook dat hij op de goede plaats komt te zitten want je wil ook niet dat hij scheef zit toch? Ik zou er toch maar wat geld aan besteden want het doet volgens mij ook veel zeerder als je het zelf doet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed idee als je jezelf wilt verminken,
ontstekingen wilt oplopen, een bloedvergiftiging wilt riskeren.

"Jezelf piercen is heel dom. Vaak gebruiken jongeren
onsteriele naalden en zijn hun vingers niet gedesinfecteerd. De kans dat je een infectie oploopt is dan ook erg groot. Wat ik vaak gezien heb is mensen die zichzelf piercen in de lip en er vervolgens een oorbel in doen. Ze vergeten dat de lip nog wel gaat zwellen en de oorbel groeit dan in. In het ergste geval moet de oorbel chirurgisch worden verwijderd. Maar dan gaat er nog wel een homp vlees mee. Dat is geen aanrader dus."

http://www.spunk.nl/article/688/piercen-voor-beginners
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
NIET ZELF PRIKKEN. Daar zitten echt wel risico's aan verbonden! Ga gewoon naar een piercing en lekker wat Euro's neer. Dan weet je dat het goed gebeurt en heb je altijd garantie.

De piercer is immers opgeleid en weet waar hij moet prikken. Daar verschilt overigens bij iedereen, waar de piercing komt te zitten. Dat is dus niet zo één, twee, drie te zeggen.

Neem geen risico, spaar wat Euro´s en zorg dat het GOED gebeurd! Als je zelf prikt, kun je zoveel kapot maken!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lippen (en het gebied daar vlak omheen) zijn zeer goed doorbloed. Niet zozeer door enorme aders, maar vooral door heel veel kleine zg haarvaatjes.
Je hoeft niet bang te zijn dood te bloeden oid wanneer je een piercing plaatst in je lip.Al al het wel even (flink) bloeden.

Of het verstandig is de piercing zelf of door een van je vrienden te laten zetten is een heel ander verhaal.

Ten 1e zullen jij en vrienden ws niet beschikken over de benodigde materialen om deze piercing op een verantwoorde manier te zetten.

Ten 2e: hoe zorg je ervoor dat alles steriel gebeurt?
Het laatste waar je op zit te wachten is een mega-infectie aan je lip met alle mogelijke gevolgen vandien.

Ten 3e: Er kan ook schade aan bijv zenuwen en/of tanden etc ontstaan als onervaren en onkundige mensen met de verkeerde materialen de piercing zetten.

Mijn advies is dan ook om even te sparen, zodat je je piercing bij een officieel erkende piercer laat zetten.
Dit kan veel spijt en leende achteraf voorkomen.

Toegevoegd na 1 minuut:
leende = ellende
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lip zit vol met bloedvaten. En je kunt het weefsel makkelijk beschadigen of jezelf een infectie bezorgen omdat je niet weet wat je doet.
Daarom betaal je dus: voor de vakkennis van de piercer en voor het feit dat z/hij de boel hygiënisch aanpakt en info geeft en een zalfje voor nabehandeling en dergelijke. Dan vind ik 60 euro helemaal niet 'veel geld'.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast de eerder gegeven antwoorden op je vraag wil ik er nog wel iets aan toevoegen. Ik neem aan dat je midden onder je onderlip een piercing wilt?
Het is heel belangrijk dat je op de juiste plek, tussen de spieren en aderen de goede plek vindt. Omdat een ervaren piercer exact weet hoe het spier- en bloedvatenstelsel loopt, kan je toch echt beter even sparen. Je hebt, naast het risico van heftige bloedingen en ontstekingen, ook de kans dat je een spier of zenuw raakt en dat je onderlip (gedeeltelijk) verlamd raakt. Dit wil je echt niet :)
Ik dacht hetzelfde als jij toen ik 15 was, en heb het ook zelf gedaan (onder invloed van een heleboel wiet trouwens :P ), en veel geluk gehad dat het goed gelukt is.
Het nadeel is ook dat als je het zelf doet, je niet de goede naald hebt voor dit soort piercings.
De naalden van een ervaren piercer zijn hol, waardoor het vlees weggehaald wordt. Als je het met een huis- tuin- en keukennaald doet duw je het vlees opzij; hierdoor kan je lelijke bultjes krijgen (had ik een beetje last van) en wild vlees om het gaatje heen. Lelijk.
Als je exact wil weten waar al je gezichtsaders zitten zou ik je aanraden om een korte medische basisopleiding te gaan doen ;)
Dan wil je het waarschijnlijk meteen niet meer
succes!