Hoe kan ik een vrolijker, spontaner persoon worden?

Nu zien mensen me vaak als droog persoon.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.5K

Het beste antwoord

Tevreden en gelukkig met jezelf zijn is belangrijker dan je geforceerd gaan gedragen omdat anderen je zien als "droog" (waar overigens niets mis mee is)!! Spontaniteit uit zich op verschillende manieren, en vrolijk zijn is niet iets wat je zo maar op kan wekken, het is een gevoel, een emotie. Ik weet niet hoe oud je bent maar er valt best wat te spijkeren aan het bijv. wat losser worden, en wat opener.. Maar zorg daarbij wel dat je onder mensen bent waar je je ontspannen bij voelt. Heel veel succes en blijf alsjeblieft jezelf!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Enkele tips om vrolijker te worden:
Uitgaan met een vriend of vriendin, of met een groepje, daar knapt een mens vaak van op. Ook als je alleen uitgaat en je ontmoet leuke mensen, kan je een stuk vrolijker worden.
Als je iemand op bezoek hebt en je bent ouder dan 18, kan een glaasje wijn of bier je soms een oneindig stuk vrolijker maken.
Moppen zijn misschien al zo oud als de mensheid zelf, maar het is nog altijd een goed middel om iemand aan het lachen te maken.
Goede muziek, maar dan wel een beetje vrolijke muziek, daar kan je humeur behoorlijk van opvijzelen.
Sporten heeft een positieve invloed op ons humeur.
Je doel bereiken geeft je het prettige gevoel dat je geslaagd bent, probeer dus kleine doelen te stellen die je kunt bereiken. Daar word je vrolijk van.
Ga shoppen, je wordt vrolijk van iets nieuws.
Uit eten gaan en iets lekkers drinken op een terras of in een café, kan ons ook heel vrolijk maken.
Chocola blijkt mensen vrolijker te maken, maar eet er niet te veel van.
Een goed gesprek over je problemen kan je opluchten en daarna voel je je vrolijker.
Zoek regelmatig andere mensen op en probeer te voorkomen dat je te veel alleen bent. Pak eens de telefoon en bel iemand om iets af te spreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hier -1 op is gegeven belachelijk.
Er is niet zoveel mis hoor, met mensen die droog zijn. Als mensen jou "zien" als droog, en ze zouden dat graag wat anders zien, dan bestaat het gevaar dat je je geforceerd gaat gedragen.

Als je je niet vrolijk voelt, en toch vrolijk gaat lopen doen, dan komt dat snel gemaakt over, en de meeste mensen willen het liefst dat anderen alleen maar zichzelf zijn.

Vrolijk en spontaan zijn geen superieure kwaliteiten, maar gewoon uitingen die met je persoonlijkheid te maken hebben. De een heeft het meer dan de ander. De enige manier om iets in jezelf te veranderen, is om zèlf te vinden, dat je vrolijker of spontaner moet worden, omdat het je stoort. En dan gaat het meestal vanzelf, omdat je de verandering noodzakelijk vindt.

Het aardige in de omgang van mensen onderling, is nu juist, dat we allemaal verschillend zijn. De een is verlegen, de ander brutaal, grappig, zachtaardig of goedgebekt. Stel je toch eens voor dat iedereen in een groep vrolijk en spontaan zou zijn; we zouden er stapeldol van worden.

Blijf jezelf, trek je niet al teveel aan van hoe mensen je "zien" en verander pas iets, als je er zèlf de noodzaak van inziet. Meestal word je veel beter geaccepteerd in je uitingen, dan dat je zelf denkt, en accepteren de mensen je gewoon, wie je bent. Droog of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schrijf in je dagboek en reflecteer op je belevingen. Ga tuinieren om tot rust te komen. Ga lopen met je hond of leen de hond van de overbuurman. Bel iemand op die belangrijk voor je is om lekker bij te kletsen. Ontdek minimaal twee positieve aspect...
Snuif de frisse ochtendlucht in Wat is er nou lekkerder dan de geur van de ochtend? Sta op en gooi het raam open, of beter nog, maak een lekkere wandeling! Adem een paar keer heel diep in en uit en laat je lichaam lekker wakker worden. De ochtend ...Neem je leven in eigen hand!
Lees een leuk, mooi of inspirerend boek
Kies voor lekker eten en drinken
Ga eens ontzettend relaxen
Trek een DVD tje uit de kast
Ga de deur uit om iets te beleven!
Ga eens lekker slapen, meer energie is meer levenslust!
succes!

Toegevoegd na 4 minuten:
Als je de link opendoet, moet je op zoeken duwen, veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Karakter zit in de aard van het 'beestje'. Echte karaktertrekken zijn niet zomaar te veranderen. Gedrag evenwel is aan te leren. Dit aanleerproces verloopt heel vaak onder invloed van je directe omgeving.

Wat je zou kunnen proberen is de karaktertrekken die je volgens andere mensen bezit uit te vergroten. Dus nog zichtbaarder maken voor anderen.

Je zou het volgende kunnen proberen. Train jezelf (=gedrag) om in gezelschap op een zeer treffend moment een zeer rake, doch oeverloze droge opmerking te maken! Je zal zien, je krijgt de lachers op je hand. Dat hoeft qua 'timing' helemaal niet vaak te gebeuren. Integendeel, als je een 'droge' doch 'rake' opmerking zo nu en dan maakt, kies daarvoor een juist moment uit en een onderwerp waarvan jij vindt dat er iets over gezegd zou moeten worden. Dus waarschijnlijk niet zo vaak.

Train jezelf in het socializen, maar dan op jouw manier! Je zal merken dat mensen je daarom veel meer gaan waarderen. Misschien worden zij er vrolijker van, en jij daardoor als aanstichter ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga eens kijken bij een toneelvereniging ofzo of neem acteerlessen. Expressie helpt oneindig veel in zelfvertrouwen en je leert om je in te leven in anderen. Denk er eens over na!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat sinds 2002 tot en met een paar maanden geleden in het hulpverleningscircuit. Naast andere diagnoses, heb ik ook nog de diagnoses dysthyme stoornis + depressie gekregen (samen ook wel dubbele depressie genoemd). Ik heb therapie gehad, prozac geslikt en dag-klinische (4 dagen in de week van 9 tot half 4 of zo) groepstherapie gevolgd. Mij heeft het niets geholpen.

Ik ben zelf wel gezegend met veel lieve vrienden, waarvan een paar een positieve invloed op me hebben. Dat doet me veel goed.

Er zijn een aantal dingen die mij helpen om mij beter en/of vrolijker te voelen (en dit lijstje probeer ik steeds meer aan te vullen):
1: Structuur (een voorspelbaar ritme hebben = weten waar je aan toe bent).
2: Veel humor.
3: Relativeren en zelfspot
4: Veel licht (ja echt, dat maakt me vrolijk... de zon is mijn redding haha)
5: Iets doen waar je goed in bent (voor mij is dat badminton, tafeltennis en schrijven).
6: Iets goeds doen voor een ander (in zekere zin dus ook voor jezelf, maar dat terzijde)
7: Actief blijven. Ik ben van plan om 1 keer per week te gaan zwemmen. Dat vind ik leuk in sportief en recreatief opzicht.
8: Een nette, schone omgeving.

Ik ga dit voor je aanvullen.
Sorry als dit misschien een beetje stom klinkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dit een heel nuttig antwoord. Heb zelf ook last van lichte depressie en ik heb geen vrienden (meer, door 1 persoon), maar ik ga zeker proberen dit te doen. + voor jou
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Overigens heb ik een schema gemaakt en zou ik je die best willen door mailen!? (het is een word-bestand).