Hoe raak ik van mijn voetschimmel af?

Het zit in mijn kleine teen en de teen ernaast. Het heeft de nagels aangetast.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (9)

Gebruik Lamisil, het is een spray tegen voetschimmel.
Voetschimmel groeit onder de huid dus behandel ook de huid (ruim) om de zichtbare voetschimmel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de drogist hebben ze er speciale smeerseltjes voor - gewoon even vragen. Betadine of ook jodium (dat laatste prikt alleen nogal...) hebben mij al vaak geholpen, maar ik begon direkt als ik een klein wondje tussen mijn tenen had, dus aangetaste nagels heb ik nooit gehad....
Verder goed afdrogen tussen je tenen, veel op slippers lopen, en als je persé sokken aan moet, dan 100% katoenen aandoen, en talkpoeder tussen je tenen vóór je ze aantrekt - elke dag schone nemen.
En volgende keer wat eerder in aktie komen, hoor ! Je loopt het heel gemakkelijk op in de sportschool of in de gymzaal - het is niets om je voor te schamen.!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je de middeltjes bij de apotheek wel weet te vinden, dus hier een oma's tip. Niet de prettigste, maar het werkt wel: Iedere ochtend over je voet heen plassen. Ochtendurine dus. Echt een beetje smerig dus, maar het werkt echt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé die tip heb ik laatst iemand gegeven tegen ouderdomsvlekken, werkt ook heel goed. Dat van die voetschimmel wist ik niet! Waarom nog Chanel als je nuchtere urine hebt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat wordt dus 's morgens in een gietertje plassen ;-)))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Urine helpt ook tegen brandnetels, aouts. Je kunt ook denken aan aderlaten
Er zijn hele goede smeerseltjes te krijgen bij de drogist, zoals onder andere Lamisil. Het is wel zo dat voetschimmel erg besmettelijk is en dat je na een douchebeurt de bak goed schoon moet maken, anders kunnen andere gezinsleden het ook krijgen. Ga je sporten en douche je daarna bij de sportclub, dan is het verstandig om met badslippers te douchen. Ik begrijp dat je nagels al aangetast zijn, dit geeft wel aan dat het probleem er al langer zit en daarom zou ik toch naar de huisarts gaat. Langdurige voetschimmel kan heel erg hardnekkig zijn. Je kunt daktarinpoeder in je sokken en schoenen strooien, aangezien de schimmel daar waarschijnlijk ook al z'n spoortjes heeft achtergelaten.
Tip; Als je hebt gedouched en je hebt geen tijd om je voeten helemaal droog te laten worden voordat je de crème gaat smeren, kun je het beste je voeten droogföhnen. De crème werkt namelijk het beste op een schone volledig droge huid!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf heel lang last gehad van voetschimmel (>20 jaar) en kwam erachter dat de schimmel tegen het door artsen voorgeschreven Dactarin kon. Lamisil hielp wel een stuk beter, maar ik kwam zelf niet van een schimmelnagel (kalknagel) af. Lamisil (Terbinafine) bevat weer andere stoffen dan Dactarin (Miconazolnitraat en Miconazol).

Je hebt nu ook Lamisil Once, dat werkt ook wel goed.

Het beste kan je de Lamisil kuur starten met een bezoek aan de pedicure. Die kan de nagel heel dun affrezen en een klein gaatje in de nagel maken. Dan heeft de zalf veel beter effect en op een gegeven moment vernieuwd de nagel zich wel weer.

Op eigen verzoek heb ik onze huisarts een aantal jaar geleden gevraagd om een kuur te beginnen op basis van pillen. Zo uit mijn hoofd zijn die ook van Lamisil. Die moesten gedurende lange tijd worden ingenomenen (maanden) en gaan uiteindelijk in de teennagel hun wek doen. Mijn huisarts is geen voorstander van de pillen i.v.m mogelijke bijwerkingen. Ik heb die niet gehad. De pillen mogen alleen op doktersrecept worden verstrekt.

De medicijnen zijn bij mij heel goed aangeslagen en ik heb erg geen last meer van gehad. De kalknagel is geheel hersteld en al enige jaren goed. Ook nauwelijks last van zweetvoeten meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is al het nodige genoemd. Door ervaring kan ik er nog een paar aan toevoegen.
1 Betadine scrub. Het is een hoop werk. Een zeep met Jodium oplossing. Iedere dag 5 minuten wassen maar het werkt heel goed. Vooral omdat creme behandelingen alleen maar werken op de plekke waar je smeert. (logisch niet) Herbesmetting is dan het probleem. Door de hele voet te wassen wordt dat een stuk minder.
Ook als je geen schimmel hebt af en toe doen anders kan het de kop weer opsteken. Als je tenminste zoals ik er gevoelig voor bent.
2 Gebruik een aparte voetendoek. Ik gebruik graag een katoenen luier.
3 Geen blote voeten maar altijd sokken dragen. Blote voeten zweten veel meer worden viezer waardoor de voetschimmel het heerlijk naar de zin heeft Sokken in sandalen staat misschien wat oelig maar koop dan maar van die lage sokjes dat is misschien wat beter.
4 Af en toe een lekker voeten soda badje. Houd je voeten mooi schoon en zacht waardoor de schimmel makkelijk te bestrijden is.
5 Douche akelig goed schoonhouden om (her) besmetting te voorkomen. Ook bij anderen dus. Chloor is hier nodig. Vind ik ook een vies goedje maar werkt uitstekend. ALs er mensen zijn die beter weten houd ik me aanbevolen.
6 Poeder in je schoenen en sokken. Ook daar zijn resten schimmel die bestreden moet worden. Anders weer herbesmetting.
7 Sokken op 60 graden wassen. Dan zal de schimmel in je sokken echt weggewassen worden.
Dit is alles wat ik weet. Meestal gebruik ik er maar twee (smeren en betadine) maar als ik echt wanhopig wordt trek ik alles uit de kast. Er zijn ook hele goede huismerk antischimmelcremes die zijn net zo goed en veel voordeliger.
Het kan enorm hardnekkig zijn. Geef niet op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Luister niet naar advies van leken. Ga naar de huisarts en gebruik geen smeerseltjes. Ook niet door de huisarts. Werkende middelen zijn niet bij de drogist te krijgen. Als het iets is aan jouw nagels, dan helpt eigenlijk alleen maar een pilletje.

Toegevoegd na 5 minuten:
Zoals Som al schrijft. Ik geloof niet dat je last hebt van voetschimmeld, wat goed te behandelen is met datarin, maar van een nagelschimmel, waar dactarin so wie so niet helpt, maar Lamisiel uit een flesje ook niet helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je nagel aangetast is kom je er denk ik niet met lamisil vanaf of andere huismiddeltjes, je zult de huisarts kunnen vragen wat je het beste kan doen omdat je er te lang mee rond gelopen hebt. als het in de nagel zit, zal het langer gaan duren dan gewoon voetschimmel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou even richting dokter gaan. Een voetschimmel kan namelijk erg hardnekkig zijn. Daarbij is Lamisil (dat wat je bij de apotheek koopt) een goedje met bijwerkingen. Dus tip: naar de dokter!