waarom heb ik jeuk na het douche , op me armen ?

ik heb na het douche jeuk aan me armen.
meschien allergiesh voor shampoo ofzo ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.6K

Antwoorden (10)

Dat kan zeker voorkomen. Mijn dochter heeft dat ook bij sommige vloeibare zepen. Het hoeft niet persé allergie te zijn. Je huid kan er ook geirriteerd door zijn.

Vaak komt het door parfum in de douchegel.

Probeer eens gewone (niet vloeibare) zeep of een andere douchegel die vrij is van geurstoffen (neutraal).

Toegevoegd na 53 minuten:
Merken die je kunt proberen: Sanicur, Neutral of andere zeepvrije merken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeep is inderdaad het probleem. Gebruik een zeepvrije wasemulsie. Zeker voor jpouw gezicht, dan zie je er later niet uit als een gedroogde sinaasappel. Ik gebruik twee merken: Neutral en Pedihuppelepup (Als je het echt wilt weten moet ik even naar de badkamer op derde etage). Goed verkrijgbaar bij de Makro.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben inmiddels boeven geweest: de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft SEBA-MED (dus geen Pedihuppelepup). Probeer ook je armen na het wassen in te smeren met een bodylotion.
Mensen lijken op schoenen. Verzorg ze niet, dan ga je wel even lang mee, maar je gaat er wel slechter uitzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heel erg bedankt. maar som krijgt het beste antwoord :)
Ik heb dat ook.

Gebruik nu anti alergene shampoo en doucheschuim.
Maar heel soms gebreurt het nog.
Kan ook met water ellergie te maken hebben.

Met name als ik erg warm ben of gezweet heb is het erger.
En spoel je af met zo koel mogelijk water, dat scheelt mij 80%
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik nog jong was, had ik dat ook wanneer ik bijvoorbeeld mijn benen niet goed had afgespoeld.
Sindsdien ben ik heel nauwkeurig om geen plekje over te slaan.

Heb je het ook als er geen zeep gebruikt wordt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dan niet , is pas me eerst keer dan ik jeuk heb.
en enkel bij me armen.
Ontdek het zelf door een keer te douche zonder shampo.
Veel mensen douchen iedere dag, sommige wel 2 keer per dag, hiermee spoel je de beschermende laag van je huid er af waardoor je gevoeliger wordt voor allergie, ontstekingen en schimmel.
Hoe schoner je de huid maakt met zeep of shampo hoe meer problemen en verlies je de natuurlijke bescherming.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb juist 4 dagen niet gedoucht....
1: gebruik shampoo en douchegel die hypo allergeen is en bovendien geen parfum bevat, bv Dermolin.
2: douche niet te lang en te vaak.
3: douche niet heel heet!

Als je je aan bovenstaande punten houdt, zal de jeuk zeker binnen no time verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook gewoon de warmte zijn die maakt dat het gaat jeuken. Ik heb dit zelf ook weleens en zelfs zonder zeep (dus alleen afspoelen) gebeurt dit.

Het wil wel eens helpen om een wisseldouche te nemen. Je huid even te laten schrikken zeg maar. Dus eventjes zo koud als je kunt verdragen en daarna weer gewoon (redelijk) warm

Is ook nog heel goed voor je doorbloeding!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit kan heel goed Aquagenic Pruritus zijn, ik heb daar zelf ook af en toe last van.
Het vervelende is dat er geen oorzaak en geen oplossing bekend is. Naltrexone zou helpen, maar babyolie ook een beetje.
14 jaar geleden
ik heb het zelf ook regelmatig met vooral sanex, dus ik gebruik zwitsal. sinds die tijd geen last meer van gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook zijn omdat je te heet doucht. Probeer het eens met minder warm water.