Waarom Ga je op een gegeven moment dood?

Weet jij het antwoord?

/2500

omdat je lichaam na je 25e verslijt in een tempo hoger dan dat het lichaam zich kan repareren

Je lichaam verouderd, je word steeds zwakker.

Heeft ook met bepaalde factoren te maken. Zo weet ik dat als we helium konden inademen in plaats van zuurstof dat we wel tot 300 jaar konden leven!! Maar zou je echt 300 jaar op deze aarde rond willen lopen? Nee dit is meer dan genoeg.

Ik vind dit echt een super vraag, weet je dat. Maar bedoel je het filosofisch of gewoon puur biologisch (misschien een stomme vraag van mij)? Ik kwam op een website terecht die ik als bron zal vermelden en kwam diverse antwoorden tegen. Echter weet ik nou niet of dit nou zo logisch is?! Kijk zelf maar naar dit citaat; 'Sterven is een natuurlijk proces. Je cellen vermenigvuldigen zich door te delen. Dat proces is niet oneindig toepasbaar en na verloop van tijd komt er sleet op. Het voortbrengen van nieuwe generaties zorgt ervoor dat we blijven evolueren. En we willen de toekomst van onze volgende generaties toch niet belasten met onze aanwezigheid door nog eens extra bij? '

Bronnen:
http://www.beste-antwoord.nl/vragen/2510/w...

Goeie Vraag! Sterven doe je omdat je cellen verouderen. Zoveel is zeker. Maar waarom ze dat doen, daar zijn wetenschappers over verdeeld. Goede ideeën zijn er zeker. Hieronder lees je één van de meest geaccepteerde. We slijten gewoon door de ophoping van kleine fouten in ons DNA, en we doen dat omdat ons lichaam veel energie steekt in zo snel mogelijk veel nakomelingen krijgen. Dat gaat ten koste van de energie die in onderhoud tegen veroudering had kunnen gaan. Je DNA slijt en muteert daardoor onherstelbaar: de belangrijkste oorzaak van ouderdom. Deze opvatting is van bioloog en Nobelprijswinnaar Peter Medawar. Sinds hij het in 1952 opperde, is ouderdom door slijtage nog steeds een van meest geaccepteerde theorieën voor veroudering. Een andere belangrijke aanwijzing voor de slijtagetheorie vinden we in de cel. Veroudering blijkt samen te hangen met de lengte van zogenaamde telomeren. Dat zijn extra stukjes DNA die aan ons ‘gewone’ DNA hangen. Ze vangen de klappen op welke DNA bij het kopiëren van de cel oploopt. Omdat de cellen van oudere mensen zich vaker hebben gedeeld, zijn hun telomeren korter dan bij jonge mensen. Het idee is dan ook dat de verkorting van telomeren veroudering deels veroorzaken, en zo niet, op zijn minst veroudering in de cel meetbaar maken. Nog een opvatting is "Een gen is eerst goed, daarna slecht" bedacht door George Williams. Plausibel en ook veel bewijs. Lees meer hierover: http://www.kennislink.nl/publicaties/waarom-sterf-je-van-ouderdom

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100