hoe stop ik met snijden??

Ik snijd mezelf al een lange tijd en ik wil er echt vanaf, ik loop constant met lange shirts en broeken ik kan niet meer zwemmen en ik weet maar niet hoe ik moet stoppen..
ik heb hier al meerdere keren met mijn vrienden over gepraat maar nu denkt iedereen dat ik al ben gestopt, ik wil niet dat mijn ouders er iets van weten..
de reden doet er niet toe maar ik wil er mee stoppen!!
elke keer als ik het doe lijkt het of ik het niet zelf doe, ik lijk ineens een heel ander persoon..
help me!!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
aandacht gebrek?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat je reden er wel degelijk toe doet. Tenminste wij hoeven het niet te weten en je hoeft het natuurlijk niet anderen te vertellen, maar de reden dat je iets doet ligt vaak ook het probleem. Zonder dat probleem op te lossen of er mee leren omgaan wordt het waarschijnlijk heel moeilijk. Ik raad je aan naar de huisarts te gaan. Je ouder komen hier niet achter aangezien de huisarts beroepsgeheim heeft. De huisarts kan je verder helpen. Ik hoop dat je er wat mee kan. Sterkte verder!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste mono ,vaak komt het op momenten dat je aan iets denkt wat je niet wil ,door tesnijden voel je iets wat je denkt te kunnen beheersen .dus ja wees de baas vj zelf denk aan iets anders .probeer een mooie gedachte (een beeld) tenalletijde in je hoofd temin en op roepen .lukt dat niet ,ZOEK professionele hulp en snel ook. schaam je niet je zou de eerste en de laatste niet zijn .kom op neem je leven in eigen handen ,want dat is wat je wil .doe het

Antwoorden (11)

vervelend! ik denk dat je hulp moet zoeken. meestal kom je daar niet in je eentje van af. ik weet niet hoe oud je bent, maar je zou de kindertelefoon kunnen bellen. dat kan heel erg helpen! lukt of kan dat niet, je zou eens bij een psychiater kunnen kijken. dit is echt niet alleen voor mensen die gek in hun hoofd zijn. praten helpt!
heel veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is niet iets wat je in je eentje of met vrienden op kunt lossen. Praat eens met je huisarts. Hij/zij zal het eerder hebben gezien en weet wie je het beste kan helpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nummer v/d kindertelefoon 0800-0432
GRATIS VANAF ELKE TELEFOON BINNEN NL.

Bereikbaar: elke dag van 14 tot 20u.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoek een therapeut en vertel het je ouders
Dat is het beste denk ik
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet hulp zoeken, want alleen kom je er niet van af.
Je doet het omdat je je een ander persoon wìl voelen. Blijkbaar is er iets zo ernstig dat je de behoefte hebt om even een ander te zijn. De oorzaak van het snijden is wel degelijk belangrijk, want als je die aanpakt heb je geen behoefte meer om te snijden.
De oorzaak aanpakken lijkt misschien op het eerste gezicht onmogelijk, maar het kan ook iets zijn waar je mee om moet leren gaan. Snijden is een manier van ermee omgaan, maar er zijn minder schadelijke manieren.
De oorzaak hoef je en moet je hier niet melden, maar bij je de juiste persoon. Je huisarts kan je doorverwijzen naar bijv. een psycholoog.
Als je er echt van af wilt komen, moet je accepteren dat je er ook wat voor zult moeten doen. En dat kan best zwaar worden, maar dan kom je er tenminste van af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oorzaak ligt vaak in het gevoelsleven. Je gevoelsleven kan dermate verstoord zijn door traumatische ervaringen, zo erg zelfs dat je niets meer voelt (dat je niet meer bij je eigen gevoel kan), dat je in reactie daarop jezelf gaat snijden, om maar weer iets te voelen. Om in contact te komen met je gevoel, en werkt als zodanig ook 'verslavend'.

Zoek A.U.B. professionele hulp!!! Doe het momo, zoek hulp, red jezelf!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geloof in jezelf en schrijf/praat de reden van je weg zodat je dat kwijt bent en dan gewoon in jezelf blijven geloven en anders moet je hulp gaan zoeken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer als je de neiging voelt jezelf te snijden afleiding te zoeken, of een vriend/vriendin bellen ofzo? Een douche kan ook al wonderen doen. Ik heb er zelf ook last van gehad. Of zorg dat je steeds onder de mensen bent wanneer je de drang voelt want ik neem aan dat je het doet als je alleen bent. Als je er zelf echt niet uit komt, moet je idd hulp inshakelen! Suc6 ermee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is om hulp te zoeken. In je eentje kom je daar moeilijk vanaf. En met ergste geval kan het uitlopen tot een verslaving.(automutalatie) maar ik mag niet concluderen dat,dat zo is.

Ik zal je een paar kleine tips geven:
(dit doe je natuurlijk voor je dat je gaat snijden)
- Doe een elastiekje om je pols en schiet die tegen je aan
- Teken met een rode marker op de plaats waar je jezelf zou snijden
- neem een ijsblokje in je hand en knijp er in

Ik wens je veel sterkte en zoek hulp voor dat het te laat is, en nee je hoeft je nergens voor te schamen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een vicieuze cirkel doorbreken is heel moeilijk, en kost heel veel tijd en energie. Deze vicieuze cirkel is er net zo een, en misschien hoort 'ie wel bij de moeilijkst te doorbreken cirkels. Waarom? Omdat het snijden in principe geen last is, en veel mensen willen er dan ook niet mee stoppen. Het helpt tegen al die gevoelens waar je geen kant mee op kunt.

Toch is dit 'voordeel' van automutilatie meteen het grootste nadeel. Want doordat mensen in je omgeving er van weten, en je eerst wel steunen, maar later er mee stoppen. Omdat jij niet kunt stoppen, nemen ze je niet meer helemaal serieus. Dit kan voor jou leiden tot grotere/ opvallendere wonden maken, zodat 'men' ziet wat er met jou aan de hand is.

Beheersing van impulsief gedrag
Voordat je verder gaat, moet je jezelf eerst een paar vragen stellen. Ben je gemotiveerd om te stoppen? Wat wil je aan je gedrag veranderen? Als je echt wilt stoppen, let dan op de volgende punten:

Lees verder op deze site:

http://www.angelfire.com/rpg/automutilatie/tips1.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed dat je wilt stoppen.
Alleen jij zelf kunt dat immers doen.
Goed dat je hulp zoekt, alleen is deze manier te anoniem.
Zoek hulpverlening in de buurt. Het makkelijkst is om dit via de huisarts te doen.
Het snijden is een symptoom van iets anders, en de oorzaak moet worden aangepakt waardoor de noodzaak om te snijden wegvalt!
Geloof in jezelf! Spreek bijvoorbeeld met iemand af, als je de neiging tot snijden voelt, je dit verteld. Zo kan die persoon je begeleiden en/of afleiden? Wellicht toch je ouders? Ik denk echt dat een ouder zijn/haar kind graag wil helpen.
Heel veel succes hoor! Zal niet eenvoudig zijn en volhouden is denk ik het moeilijkst.
PS je kunt elke dag opnieuw beginnen met stoppen!