Waarom krijg ik kotsneigingen als ik een tandenstoker in mijn mond doe? Hier had ik eerder geen last van ...

Weet jij het antwoord?

/2500

Misschien omdat je door je mond ademt... Probeer de volgende keer door je neus te ademen wnr je aan je tandjes aan t friemelen bent tamammi kardes?

Bekend 'probleem' ;) Veel mensen hebben snel een kots- of kokhals-reflex zodra er in de mond of keel of tong (en ik bedoel dan niet het tongzoenen met een geliefde haha) een "vreemd voorwerp" voelbaar is! Deels is dit dus een reflex, een neurologische reactie die vanuit gebied hersenstam de mate van activiteit bepaalt. Andere reden kan zijn dat je onbewust een associatie kreeg eerder en deze ineens nu pas als re-actie zich uit! Als het vooral dit is, dan kan je dit wel redelijk 'beheersbaar' krijgen door bv eerst eens een poosje niet voor de spiegel te gaan 'stokeren' , maar dit op vast moment zoals bv tijdens even TV kijken te gaan doen. Door deze afleiding train je ahw die onderbewuste ervaring weg. Ook kan een leuke muziekje opzetten je goed afleiden en als je al weet en gewend bent aan stokeren/flossen, heb je ook geen spiegel meer nodig ;) Mijn eigen mondhygiëniste gaf me deze tips, en wat velen ook niet weten is dat stokeren niet steeds perse NA het tandenpoetsen hoeft! In het kort komt het erop neer dat je een tijdje dus 'dit kotsneigings-patroon doorbreekt en op andere momenten en relaxt met deze 'stokjes' deels wat speelt in je mond en afwisselt met wel doelgericht stokeren :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100