Gaat die bacterie die in duitsland actief is, met het koken van groentes wel dood?

ben toch een beetje ongerust...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

bacterien gaan dood bij temperaturen boven de 65 graden. Bij koken is het water 100 graden. Dus ja, ze gaan dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet niet dat het meer bangmakerij is. Er zijn nog geen 10 mensen aan overleden. Maar even antwoord op je vraag. Het antwoord is ja, als jij de groentes kookt in water zorgt dat er voor dat de bacteriën dood gaan.
Nogmaals maak je geen zorgen, deze bacterie is minder gevaarlijk dan de Mexicaanse griep die tevens ook niks voorstelde.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar als je een besmetting oploopt en nierschade krijgt heb je wel een fiks probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn niet alleen de doden, er zijn nog veel meer mensen ziek geworden. Ik zou niet graag in hun schoenen staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verdubbeling van aantal gevallen in 1 dag in sleeswijk holstein. meer dan 700 gevallen van besmettingen die bekend zijn, waarvan 276 ernstig ziek zijn. 6 doden. En dat zijn de gevallen die bekend zijn heh? Het gaat heel erg snel. Geen bangmakerij, lijkt mij. Dit is wel ernst hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Mexicaanse griep maakte 12 doden. Terwijl Detol 3 keer meer verkocht. En hé, iedereen schreeuwde en was bang. En waar was dit voor nodig, nee nergens voor. Tuurlijk mensen die al ernstig ziek waren liepen een groter gevaar. Maar ja, ik leef ook nog.
Als u groenten en fruit goed wast en de groenten goed kookt, heeft u niets te vrezen van deze resistente bacterie

Onderschat niet het gevaar.

Alle bacterien gaan dood bij een temperatuur vanaf 60-
graden celcius.

Daarom is het ook belangrijk dat een combiketel van de cv mbt afgifte warm water minimaal op 60 gr celsius is afgesteld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het lijkt er nu op de bron is gevonden: een besmetting op komkommers die geïmporteerd zijn uit Spanje.
Komkommers kook je niet - maar ik zou in elk geval groentes goed afspoelen (met zo heet mogelijk water), al is het maar voor het idee.