Ik ben mijn stem kwijt. Wat is hier aan te doen ? Dit is al de tweede dag. Toen ik gisterenmorgen uit brd kwam kon ik niet meer praten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Vooral niet fluisteren. Dat is heel slecht voor je stem. Eigenlijk kun je het beste gewoon pen en papier bij je houden en opschrijven wat je wilt zeggen. Volledige stemrust dus, dan gaat het vanzelf weer over. Als je dat niet ziet zitten, kun je beter zachtjes praten dan fluisteren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Heb ik ook gehad, ben voor de zekerheid even naar de huisarts geweest, gelukkig was het niks. Ik was totaal 4 dagen mijn stem kwijt, de laatste dag kon ik alleen piepen haha.

Ik heb veel thee gedronken en veel gerust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gorgelen met zout water !en ja thee met veel honing daarna !!blijft het langer zo 3dgn ga nr je arts ook als het vaker voor komt ! Btr schap .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronaldP
12 jaar geleden
Sja, misschien weldadig voor je keel maar je stembanden gebeurt nix mee... die zitten in je luchtpijp. Daar gaat geen vloeistof doorheen. "Niet verenigbaar met het leven" om het zo maar te noemen.
Oververmoeid, overbelast, niet roken...

Rustig aan, stem niet gebruiken, bloknoot met pen onder je arm.
Even telefonisch spreekuur laten bellen voor advies.
Ik verwacht dat het snel beter gaat. Even pas op de plaats.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lieve Izmo, goed lezen.. ik schreef LATEN bellen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat aardig :))
Daar is niets aan te doen. Je moet gewoon enkele dagen wachten. Het beste is om niet te proberen praten of fluisteren. Enkele dagen zwijgen en dan zal het wel beter gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kben mijn stem jaren geleden ook kwijt geweest het bleek door stress te komen. Heb er 2 wkn mee gezeten,veel geschreven en gebarentaal. Als je je ongerust erover maakt ga dan even naar de huisarts of laat iemand even bellen. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Honing honing honing, alles met honing en drop eten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronaldP
12 jaar geleden
Bij ander ook al gereageerd: misschien weldadig voor je keel maar je stembanden gebeurt nix mee… die zitten in je luchtpijp. Daar gaat geen vloeistof doorheen. "Niet verenigbaar met het leven" om het zo maar te noemen
Mijn huisarts zei altijd ; als je last heb van je enkel dan loop je er niet mee, dus als je last heb van je keel dan hou je even je mond dicht .