Mijn dochter is sinds 5 dagen moeder van een zoontje. De laatste 2 dagen echter huilt hij overdag vrijwel constant. Wat kun je doen aan darmkrampjes?

Volgens de kraamhulp heeft de baby darmkrampjes. Ook heeft hij geregeld de hik en moet veel boeren. Wat kun je hiertegen doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Gefeliciteerd! Venkelthee, is te koop bij de meeste supers. Zachtejes wrijven over het buikje met de klok mee wil ook weleens helpen.

Gefeliciteerd met je kleinzoon! Als de moeder borstvoeding geeft, moet ze zelf opletten met wat ze eet bijv. kruiden, scherp eten en koolsoorten. Babies zijn erg gevoelig hiervoor. Soms helpt het als moeder venkelthee drinkt dat krijgt de baby dan ook binnen. Het helpt ook als de baby gemasseerd wordt op zijn gevoelige buikje. Sommige babies hebben baat bij het ingebakerd slapen, daar schijnen ze rustiger van te worden.

hoe het heette weet ik niet meer, maar bij de drogisterij kun je iets krijgen tegen darmkrampjes en bij mijn twee kinderen werkte dat perfect. ook op de buik over de knie leggen en lekker over de rug strelen vinden ze bij krampjes fijn. heel veel succes ermee en het gaat gelukkig wel over.

Ik zeg altijd zo: als je het niet vertrouwd ga naar de huisarts. Better safe than sorry.

Proficiat met de kleine jongen! Om darmkrampjes te verlichten kan je proberen om de baby op zijn buikje te leggen. Een ontspannend badje kan ook al eens helpen. Als hij flesvoeding krijgt, misschien eens praten met de kinderarts of het aan de voeding zou kunnen liggen.

Een lactatiedeskundige kan advies geven (als je dat via het consultatiebureau regelt is het gratis) Wikkel de baby strak in. Leg de baby op je buik/borst. (werkt natuurlijk het best bij de moeder) (hier zijn doeken voor om dit te combineren, maar daar is ie misschien wat te jong voor) Goeie kans dat je van de lactatiedeskundige ook het advies krijgt de baby schuin te leggen. (een boek of handdoeken onder het hoofdeind) Maar dat advies durf ik hier niet te geven. Juist rustig aan doen na het voeden en juist niet op zijn rugje kloppen enzo. (vind jij dat leuk als je last van je maag hebt?) Doen wat de moeder denkt dat goed is, vaak weet ze al wat ze moet doen maar durft ze niet. (wel ff checken natuurlijk of het gevoel kan kloppen) De kleine van mijn zus is 5 weken. Toegevoegd na 14 minuten: Vergeet een eventuele koemelkallergie niet. Bij borstvoeding gaat het via de moeder. Als de kleine niet groeit of de klachten blijven dan is dit makkelijk te testen door te stoppen met zuivel. (maar maak je daar nu nog maar ff geen zorgen over)

Heel erg gefeliciteerd met de kleine! Mijn moeder verstelde me ook wel eens dat ik als baby erg veel last had van darmkrampjes. Op dit moment heb ik nog steeds wel eens last van een spastische darm. Toen, en nu nog steeds, helpt het als ik gewoon mijn handen op mijn buik heb en er overheen wrijf. Dat voelt heel erg kalmerend. Ik hoop dat dit helpt en anders naar de huisarts =)

Gefeliciteerd Je kan bij de tuinen ook een middeltje halen voor buik krampjes Wat ook verzacht is de baby met zijn buikje op je armen laten liggen het verzacht alleen de pijn. Sterkte

Infacol heet dat spul wat je kan halen bij apotheek of gewoon bij de drogist zoals da of kruidvat..

hoe vervelend ook, darmkrampjes horen er echt bij de eerste weken. de babydarmpjes krijgen in één keer een hele nieuwe voeding te verwerken! geef het dus wat tijd. om enigzins verlichting te geven, kun je er voor zorgen dat hij wat minder lucht binnen krijgt (hikken en boeren). misschien drinkt hij te gulzig ( bij flesje evt. een andere speen en bij bv eerst even de druk er af kolven voor het aanleggen). veel troosten door lekker warm huidcontact te maken en de kleine lekker op fopspeen of pink te laten zuigen. een warm badje kan ook fijn zijn, maar geeft soms ook extra stress (door huilen krijgt hij ook veel lucht binnen!). verder zijn er middeltjes zoals cinababy, infacol en venkelthee die wel kunnen werken (maar bij mijn kindjes nooit hebben geholpen, helaas) in de loop van de weken moet het eigenlijk wel wat beter worden ( na een week of twee zou je verwachten dat de darmpjes gewend raken aan de voeding). wordt het alleen maar erger, vraag dan eens advies bij cb of huisarts, want misschien heeft het dan met een evt. allergie te maken. ik hoop voor je dochter dat het snel beter gaat, want ook al hoort het erbij, het is ontzettend zielig! Toegevoegd na 4 dagen: graag een toelichting op de - ??

Een kennis van mij is pas met haar Baby naar osteopaat geweest om dat hij veel huilde ,hij is 6 maanden 1 behandeling was genoeg ,het is gelijk een heel ander kind en hoef niet meer terug tekomen.hele nachten huilde hij .ze zeggen altijd maar darmkrampjes .Als het zo blijft is het iets om over na tedenken er wordt weinig over gesproken.

Er kunnen een heleboel redenen zijn voor een huilbaby. Mogelijk is dit maar een kleine fase en is het zo weer over. Aanvullend op al het bovenstaande zou je de onderstaande website eens kunnen doorspitten. Met veel oorzaken en adviezen bij huilbaby's.

Bronnen:
http://www.huilbaby.com/index.html

Mijn kleindochter had dat ook. Heel veel de hik en ook veel huilen. Waren ook darmkrampjes. Er is niet zoveel aan te doen . Enkel wat hierboven ook word aangegeven en dat is opletten met eten als je borstvoeding geeft en de klok rond wrijven over het buikje. Mijn dochter eet niet gekruid, maar die darmkrampjes bleven Ze is een tijdje ingebakerd geweest.Totdat ze zich kon omdraaien dan mag het niet meer. Ze ligt nu in een slaapzakje Ze is nu 6 maanden en het gaat hartstikke goed. Ze groeien er overheen Ze was ook heel druk met armpjes en beentjes. Heeft ze nog wel. En ze gaat niet zo graag naar bed overdag. 'snachts is het geen probleem. Ze wil gewoon overal bij zijn terwijl ze omvalt van de slaap. Maar ze houd van lekker gezellig. Toegevoegd na 2 minuten: Nog gefeliciteerd oma.

met de klok mee rond de navel wrijven. weet je zeker dat het darmen zijn. bij mijn jongste was een huil baby. tot ik zijn sokjes uit deed en alle pakjes waar sokjes aan zaten weg gooide. mijn zoon was ook geen rugslaper. het word afgeraden, maar ik heb hem op zijn buik gelegt. nadien nooit meer gehuild en helemaal gelukkig.. succes en gefeliciteerd.

Wij hebben van alles geprobeerd, poeder, venkelthee, medicijnen en allerlei flessen. Niets hielp. Op advies van de kinderartshebben we de Bornfree fles gebruikt en dat werk super! er zit een ventiel in de fles wat ervoor zorgt dat de fles niet vacuum zuigt. Ons dochtertje drinkt geen lucht mee en drinkt lekker rustig op haar eigen tempo. Je merkt dat ze geen last heeft van boertjes en dat ze een rustig verzadigd gevoel heeft. De darmkrampjes zijn bijna helemaal verdwenen en we hebben een heerlijke vrolijke dochter!

Bronnen:
www.tomsbabycare.nl

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100