morning after pil ja of nee? dilemma

ik heb even jullie advies nodig, ik heb vandaag seks gehad met mijn vriend, nu is het condoom alleen gescheurd..... Ik zit vanaf vorige week dinsdag aan de nuvaring. Ben niet op mijn 1e dag begonnen maar pas dinsdag avond. Aanvullende conceptie is dan 7 dagen vereist. Nu is hij precies vandaag gescheurd, op de 8e dag. In theorie zou hij dan veilig moeten zijn, ik moet me er volgens mijn vriend niet te druk over maken aangezien het in het boekje staat, eerste 7dagen aanvullende conceptie. Precies de 8e dag nu, wat denken jullie??? En ik heb hem pas vorige week dinsdag rond 10savonds ingedaan.... Alvast heel erg bedankt!

Toegevoegd na 1 minuut:
ik was maandag al ongesteld maar heb dus een dag later genomen, in de avond.

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je twijfelt zou je gewoon een morning after pil kunnen nemen, beter zeker weten dat je niet zwanger bent dan straks een ongewenst kind.

Ik zou naar de apotheek gaan en dit verhaal hen voorleggen. Zij kunnen jou dan advies geven. Zij weten heel veel over dit onderwerp en kunnen, eventueel in overleg met de apotheker, jou de morning afterpil geven of jou vertellen dat je niet zwanger kunt worden. Direct morgen zo snel je kan. Want stel je voor je moet wel de morning afterpil, dan is het belangrijk dat je deze zo snel mogelijk inneemt.

Het zekere voor het onzekere nemen. De morning after pil nemen en je bent van je onzekerheid af. De keuze lijkt mij niet zo moeilijk wanneer je nog niet aan kinderen toe bent.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100