Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan je het snelst groeien?

Hallo, ik ben 12 jaar geworden en me moeder was 12 en was toen 3maanden later ongesteld me moeder zegt dat ik over 2maanden misschien ongesteld kan worden en als je ongesteld ben dat je nog maar ongeveer 7cm nog groeit maar ik nog maar 1.51 en als ik ongesteld ben dat ik dan ongeveer 1.58 word maar het liefst wil ik 1.70 zijn hoe kan ik er aan doen om in die 2maanden nog 10cm groeit?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klein is ook leuk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad (:

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Dat jouw moeder na 12 jaa en 3 maanden ongesteld werd, hoeft niet te zeggen dat jij dat ook wordt.
Dat verschilt per vrouw, en je zal waarschijnlijk wel een beetje in de buurt zitten, maar niet precies.
Over dat groeien, je kan niet sneller groeien in de lengte.
Niet met opzet als je dat wilt, er bestaat daar geen dieet voor, geen oprekking of iets dergelijks.
En 1.58 is misschien wel klein, maar niks mis mee toch?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waarom een min?
Veel dingen eten waar bouwstoffen in zit. Veel water drinken. En veel slapen.
Maar verwacht niet dat je binnen een week 10 cm bent gegroeid maximaal 0,005 cm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt volgensmij pilletjes daarvoor slikken om snel te groeien, maar daarvoor moet je volgensmy wel een briefje van de dokter hebben, en ik vraag me af of het gezond is ? maar het is volgensmy ook helemaal niet erfelijk wanneer je ongeveer ongesteld word.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi,
Dat je moeder op haar 12e ongesteld werd betekent niet persé dat jij dat ook op je 12e wordt. Mijn moeder was ook 12, en ik werd het pas met 15.
Dan verder even over die pillen. Er bestaan inderdaad pillen om te groeien. Maar die zijn voor mensen met een groeiprobleem of achterstand, en die mensen zijn lang geen 1,51.
Vergeet die pillen dus maar, die ga je nooit krijgen.
Verder kun je niks aan je groei doen. Veel slapen en bouwstoffen eten helpt niet echt.
Je kunt beter gewoon wachten.
Je kunt ook uitrekenen hoe groot je wordt.
Dan moet je de lengte van je moeder en die van je vader bij elkaar optellen, en dan delen door 2. Er kan 5 cm verschil in zitten.
Nogmaals, je kunt je groei niet versnellen of aanpassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt bouwstoffen nodig om te groeien als je daar niet genoeg van binnen krijgt kan je een groeiachterstand krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaa dat weet ik ook wel. Maar van EXTRA bouwstoffen ga je niet harder groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er veel eet weet je dat je genoeg binnen krijgt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wow: onzin, je moet gewoon weten wat je nodig hebt, 'meer is beter want dan weet je zeker dat je genoeg hebt' is een heel onverstandig principe bij voedsel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet dat je je vol moet proppen, maar dat je gewoon goed en genoeg eet. Schijf van 5
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Meer is beter '' ; ja, dan groei je gegarandeerd - maar wel in de breedte.
En pillen om te groeien ?? Het zijn en blijven bij mijn weten toch echt (dagelijkse) injecties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van bouwstoffen word je niet dik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk wel. Alles waar calorieën in zitten, die je niet gebruikt, blijft 'plakken'. Het enige waar je niet dik van wordt is water en vezels. Maar twee kilo varkensvlees, tien eieren en een paar biefstukken per dag (bouwstoffen !) daar val je écht niet van af, hoor. En je blijft er ook niet van op gewicht - was het maar wáár.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus jij zegt dat iedereen die geen ziekte heeft die zijn/haar groei beinvloed, maximaal 5 centimeter van de gemiddelde lengt van je vader + moeder zit? Lengte is erfelijk, maar niet zo erfelijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet maximaal ; gemiddeld. Met afwijkingen van wel 10 centimeter de ene of de andere kant op. Dus lengte vader + lengte moeder :2 , min 6 voor meisjes, plus zes voor jongens. Gemiddeld betekent dat dat meisjes iets langer zullen worden dan hun moeder, en jongens iets korter dan hun vader als ze een kleine moeder hebben, iets langer dan hun vader als ze een lange moeder hebben. Het is in zoverre erfelijk dat een meisje met een hele kleine moeder vrijwel zeker geen 1,85 zal worden, en een jongen met een hele lange vader niet onder de 1,75 zal blijven. Wat de meeste invloed heeft op de extreme lengtes die we tegenwoordig bereiken is niet alleen de altijd goede voeding en gezondheidszorg, maar ook de hormonen in het eten en het feit dat onze huizen altijd warm zijn en kinderen veel meer dan vroeger binnen zitten (kinderen gebruiken vrijwel geen energie meer om zichzelf warm te houden). Dan haal je vrij makkelijk je maximale groeipotentieel. Maat het blijven gemiddelden ; er zijn nog steeds meisjes van nauwelijks 1.50 of meer dan 1,80, en jongens van amper 1.60 of meer dan 2.10. Alleen het gemiddelde schuift meer op richting de grotere lengtes.
Geen paniek!
Met 12 kun je nog heel veel groeien. Er kan nog makkelijk 20 centimeter bij. Tel de lengte van je moeder en je vader bij elkaar op. Deel door 2. Voor een meisje 6 cm eraf trekken. Dat wordt globaal jouw lengte.

Toegevoegd na 58 seconden:
Dus het antwoord op je vraag: niks doen. Gewoon verder groeien en afwachten waar het stopt. Komt vast goed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn zus is 20 cm langer dan mijn vader en 30 dan mijn moeder (ongeveer) dus dat klopt niet.
en ik ben een stuk kleiner dan allebei, meer dan 3 cm bij mijn moeder. en al uitgegroeid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een meisje -6 en voor en jongen + 11. Dat is de algemene regel voor lengteschatting wat ik vele jaren geleden meekreeg op het consultatiebureau. En het klopte exact, zo'n achttien jaar later.
Grappig om dat te horen terwijl je kids net geboren zijn. Jij en je ouders vormen dan de uitzondering op de regel blijkbaar....
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing