Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

waar krijg je energie van?

Op school heb ik vaak weinig energie maar ik ontbijt wel en eet gewoon in elke pauze,van wa krijg ik energie?
en ik ga geen koffie drinken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je regelmatig leeft voel je je energieker. Eet op vaste tijden je hoofdmaaltijden of tussendoortjes (gezonde!). Daarnaast is het belangrijk dat je voldoende nachtrust neemt en niet teveel alcohol en producten met suiker nuttigt. Drink tenminste 2 liter per dag - water, thee of anders (suikerarm).
Verder kan je naast dit leefpatroon ook sporten (kost energie maar maakt ook energiek en blij!) en activiteiten ontwikkelen die jij prettig vindt. Dingen ondernemen met vrienden/vriendinnen, hobby's etc.
(Lees meer...)
Steenuiltje
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dextro dat is druoven suiker kan je gewoon in de winkel halen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cola.
daar word je zelfs druk van
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Energie krijg je ook van je inzetten ergens voor. Als je de klas binnenkomt en je ploft op je stoel om te wachten tot het uur om is, kost je dat meer energie dan wanneer je gaat zitten met het idee; Ik ga eens goed meedoen,
Ja het klinkt heel saai en braaf, maar energie opmaken, geeft energie.
Heb je geen drankje voor nodig
(Lees meer...)
anneliez
12 jaar geleden
De broodnodige energie krijg je van voldoende slaap. Laat anders eens je bloed controleren op bloedarmoede, omdat dit ook futloos kan maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in een banaan zit veel engergie (en is gezond), het is in ieder geval een stuk beter dan dextro of energiedrankjes en het werkt ook langer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het helpt als je fruit eet. Maar wat ook vitaliserend werkt is om wat groente op je brood erbij te doen. Komkommer, tomaatjes, noem maar op. Die hebben ook veel goede stoffen in zich die je extra energie kunnen geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
voldoende (water) drinken , en suikers laten staan.
Saai, maar helaas waar!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding