Onze kater likt zich heel veel en krapt zich open wat kan het zijn en hoe kan ik hem helpen?

We hebben een binnen kater. Hij komt alleen in aanraking met de spullen in huis en daar is niks veranderd. Hij heeft speciaal voedsel van de dierenarts gekregen en daarna stopte het likken en krabben. Nu zijn we een jaar verder en hij doet het weer. Kan het aan de warmte liggen of is het iets anders? Ik vind het zo zielig! Wie weet raad?

Toegevoegd na 25 minuten:
Het zijn geen vlooien..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vlooien inderdaad: Koop een vlooienkam, en kam de vacht. Je kan ze met het blote oog zien (en met een pan kokend water kan je ze van kant maken). Of een (voedsel) allergie. Onze kat bleek allergisch te zijn voor het ("dure") merk-voer wat we voor d'r kochten (een paar geprobeerd). De dierenarts zei: Gewoon een paar uitproberen. Probleem verholpen door de goedkoopste brokjes van de Aldi te kopen. Dat zijn de betere oplossingen. (-: (Als je het wilt uitproberen: geleidelijk het nieuwe voer in steeds grotere hoeveelheden door het oude voer mengen, zodat de overstap geleidelijk is, veel katten zijn terughoudend met nieuw voer). Het zou ook stress kunnen zijn, maar dat zou je waarschijnlijk ook aan andere dingen merken. Het zou ook iets anders kunnen zijn. Als je het niet kan vinden: gewoon terug naar de dierenarts... Succes!

Ooit gecontroleerd op vlooien? Dit kan ook een reden zijn deed onze kat ook vroeger, en bleek 1 grote vlooien bal te zijn

Dat heeft mijn kat ook. Wij halen een keer in de zoveel tijd een spuit bij de dierenarts. Dat doen we nu al een jaar of 4 en dat werkt tijdelijk. Ik meen dat het een prednison spuit is. Helaas moeten we nu steeds vaker gaan, zo om de 4 maanden. Ook wij proberen nu anti allergeen voedsel ( wat ze niet lekker vindt!)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100