mijn dochter heeft een tongpiercing laten zetten is is nu ontstoken

mijn dochter heeft een tongpiercing gekregen voor haar veraardag . ze heeft hem afgelopen vrijdag laten zetten, nu is aan het ontsteken en ze wil hem niet uit doen, ze heeft er heel veel last van, wat kan ze doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

Naar de dokter. Als het echt ontstoken is, zal ze waarschijnlijk een penicillinekuurtje moeten. Wacht er niet te lang mee, want zo'n tongontsteking kan behoorlijk hevig worden.
Als ze niet meteen terecht kan, kun je spoelen met zout water.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Snel naar de dokter! Het kan best kwaad als je niets aan een ontsteking doed. Zeker je tong wil je niet missen (praten/eten).

Gewoon lekker piercingloos het leven door. Het heeft toch nergens nut voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan ook zijn dat die niet ontstoken is, want toen ik mijn tongpiercing liet zetten dacht ik ook dat die ontstoken was, ik heb een week haast niets kunne eten, er kwam pus uit en het deed pijn, maar dat was gewoon het genezingsproces, de ene heeft er helemaal geen last van (zoals mijn vriendin) en de ander (zoals ik) denk dat er iets mis mee is.

ga anders voor de zekerheid als je het niet vertrouwt nog eens langs bij de piercing shop.
spoelen met zout water is altijd goed in de mond.