Hoe kan het dat iemand die al ongeveer 7 jaar zijn tanden bijna niet poetst, nog steeds gezonde en redelijk witte tanden heeft?

In die 7 jaar heeft ie maar 1 gaatje gehad, en dat was een heel kleintje. Hij neemt wel af en toe kauwgum of een pepermuntje zodat hij niet uit zijn mond stinkt.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat is de reden uberhaupt om je tanden niet te poetsen??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee, hij doet het gewoon niet. volgens mij denkt ie er gewoon niet aan ofzo!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, apart... ik kan me er niks bij voorstellen maar goed. bij mij zit het poetsen gewoon in mijn dagelijkse ritueel.. :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je zeker dat-ie al zeven jaar niet poetst? En waarom daarvoor wel, en sindsdien niet?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarvoor was jonger dan 13 en deed ie het omdat het van zijn ouders moest, en daarna nog wat jaartjes omdat het er nog 'in zat'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gaat het hier trouwens om dezelfde persoon als die in je vorige vraag?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha nee toevallig niet, die is een aantal jaartjes ouder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ow, ok, was zomaar even nieuwsgierigheid hoor :-)

Het beste antwoord

weinig suikers eten?
gewoon een sterk gebit hebben?
of...

stilte voor de storm..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk dat diegene gewoon een erg sterk gebit heeft. Soms heeft iemand die mazzel. Ik vrees allen voor die persoon dat ALS er gaatjes komen het hek van de dam is en binnen de kortste keren zijn gebit helemaal aan gort is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben ook niet zo van de poetserige. Voor de geur wil ik nog wel eens met die borstel door de mond zwaaien, maar als de tandarts wist wat ik deed, zou-die niet blij wezen......

Toch heb ik witte regelmatige tanden, geen aanslag (!- terwijl ik koffie drink en rook dat het een aard heeft), en in al die jaren één gaatje, op mijn zeventiende toen ik nog wittere tanden wou en een poosje met schuurmiddel (!) heb gepoetst.

Mijn ´geheim´ is denk ik drieledig :

- Ik hou niet van zoetigheid, noch op brood, noch als snoeperij of tussendoortje. Koekjes, taart, snoepjes, ijs, toetjes, niks van dat al. Ik eet niet suikervrij, maar toegevoegde suiker komt er eigenlijk niet in. Ook geen frisdrank en dergelijke.
- Ik eet geen fruit. Nouja, vrijwel niet. Ik vind het niet lekker en een vies gepik en gekleef. In plaats daarvan eet ik heel veel rauwkost en groente (komkommer, wortel, radijsjes, bleekselderij, rauwkostsalades, tomaten, rode paprika enz).
- Ik drink naast koffie vrijwel uitsluitend water, en dat dan ook de hele dag door, bij elkaar een liter of twee, drie, met dit weer iets meer. Na zo ongeveer alles wat ik eet of drink, drink ik ook weer water.

Ik denk dat alle drie bijdragen aan het feit dat ik zo weinig of zelfs helemaal geen problemen met mijn gebit heb. MAAR...ik bener van overtuigd dat aanleg óók een zekere rol speelt. Zo snoepen mijn kinderen ook niet veel maar poetsen ze normaal 1x per dag echt goed (als ik er bij ben ;-) ), en heeft de een nog nooit een gaatje gehad en de ander al een paar keer. (Zij drinkt wel het meest vruchtensap en een het meest fruit trouwens; echt een fruitkindje). Ik heb dus nooit iets met mijn gebit, maar mijn man is aan de lopende band aan de beurt, terwijl dat een trouwe poetser is die ook niet veel snoept. Dus aanleg moet ook een rol spelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel poetsen is iets wat er in onze maatschappij bij hoort anders ben je ""vies"... Het liefst wel 3 keer per dag. Maar vergeten wordt ook dat poetsen een weldegelijke vorm van slijtage vormt. Normale voeding en af en toe schoonmaken is de beste manier. ( Spreek uit ervaring, poets zelf 1 keer per drie dagen. )