Zwemmen in de zee met navelpiercing?

Sommige mensen denken dat de zee zuiverend werkt, dus dan zou het absoluut geen kwaad kunnen om met een navelpiercing te gaan zwemmen.
Maar werkt de zee dus echt zuiverend?

Na het zwemmen in de zee kan er natuurlijk zand bij(dit kan je nooit 100% vermijden) maar dan kan ik natuurlijk na het zwemmen het even schoonmaken met sterilon dan zou het beetje zand ook niet echt kwaad.

Mijn afweer systeem is niet echt heel sterk dus ben beetje bang dat ik gevoeliger ben voor een ontsteking, dus ben een beetje bang.

Zou het uitmaken als ik het dus steeds schoon zou maken met sterilon?
En werkt de zee echt renigend of niet?

(het gaat dus om een navelpiercing die net gezet is maar iets van 4 week uit de zee blijven kan ik wel hoor;))

Toegevoegd na 1 uur:
Oh ja..
Aan de anderekant ga ik misschien na de zomer weer op volleybal en dit lijkt me helemaal niet fijn met een net gezette navelpiercing(Duiken)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.3K

Het beste antwoord

Op de dode zee misschien na, werken de meeste zeeën niet zuiverend. Het beetje zout is niet in staat bacteriën te doden. Gelukkig maar, anders is er weinig leven in onze zee.

In tegenstelling tot kleine meertjes en slootjes is de concentratie van gevaarlijke algen (bijvoorbeeld blauwalg) geen risico. De bacteriën in de zee horen daar in. De concentratie gevaarlijke bacteriën zal minder hoog zijn dan in een whirlpool in het zwembad. In een zwembad wordt niet voor niets met chloor gewerkt om het water schoon te houden.

Een navelpiercing is altijd een risico en extra zorg en als deze pas is gezet moet je wat voorzichtiger zijn. Als je niet mag zwemmen met een pas gezette navelpiercing moet je dat ook niet in een meer of zee doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik zeg het trouwens niet goed. Ook blauwalgen kunnen aan de kust voorkomen, zie ook bijgaand artikel. Dat de zee zuiverend is, geloof ik niet.

Dat je met een piercing best kunt zwemmen na een aantal weken als je de piercing schoon houdt wel. Dat kan prima.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak wordt gezegt dat je 6 week niet in een zwembad mag zwemmen, maar in de zee wel.
Zal dat eerste paar week ook niet doen voor zekerheid idd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zeezout is zuiverend ja, maar zout zeewater niet! dit is een heel verschil! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad, dat bedoel ik ook.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik weet het, maar er zijn heel veel mensen die dit hetzelfde vinden. :)

Andere antwoorden (2)

In principe is zeewater goed tegen infecties. Ik zou me over wat zand niet al te veel zorgen maken. Dus ga lekker zwemmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb zelf een navelpiercing en weet dat het sowieso lang duurt voor het helemaal is genezen.

ik zou het niet doen want je mag al niet zwemmen met een verse piercing in gecontroleerd zwembad water, dus zou de zee toch echt even vergeten. (en ook wel langer dan 4 weken)

wel elke dag schoonhouden, maar deze tips heb je al gehad als het goed is bij het zetten van je piercing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb hem dus nog niet laten zetten.
Zit te twijfelen of ik niet beter kan wachten tot na de zomer, zwemmen in een zwembad zal ik niet doen en daarvan weet ik dat je minstens 6 week moet wachten maar over de zee..
de 1 zegt het is juist goed tegen wondjes de ander niet, vandaar deze vraag hier
(kan zelf eigenlijk ook niet geloven dat er genoeg zout in de zee zit om de zee zo te reinigen dat hij ook nog je wond reinigd.. Bedankt voor je antwoord iig!: )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan kan je beter wachten tot na de vakantie. de buik is namelijk een heel bewegelijk deel van je lijf en kan een tijdje behoorlijk gevoelig blijven. zou zelf het risico niet nemen, 1 zomertje genieten zonder piercing kan toch nog wel? :))