Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je een slotje van een beugel zelf verwijderen ?

Ik bedoel zo'n slotje waar een beugel aan vast zat. Is er een middel om zelf zo'n ding van je tanden te verwijderen, zonder je tanden te beschadigen uiteraard, of moet je altijd naar de (beugel)tandarts ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Gebit
21K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

het is af te raden.
er blijven lijm resten en als je het fout doet kan je tand splijten.
naar de orthodontist jij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
..zegt mama ...Hihi
Ik moest er even op reageren, vond het zo leuk.> :-)) +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
;) goeie loes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:)
Misschien heb je hier wat aan, want je vraagt het niet voor niks, denk ik. Hier staat, hoe het kan in een noodsituatie. http://www.orthopereboom.nl/contentpage.php?id=63
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet zelf doen! Resultaat zal pijnlijk zijn, ik heb vroeger zelf een beugel gehad, dan zat er wel eens een slotje los. Ging ik er zelf aan pielen en viel hij er uiteindelijk af deed dat behoorlijk pijn. De lijmresten die achterblijven zijn ook niet gezond..
Kleine moeite om even naar de ortho te gaan als een slotje los zit of gewoon niet goed aanvoelt. Hun halen het er (vrijwel) zonder pijn af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Maar zou het kunen want mijn ortho afspraak voor m’n beugel er uit te halen is afgezegd door Corona

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding