Ik heb een soort puistjes op de achterkant van mijn schouderblad, wat kan ik hieraan doen?

(Verder op mijn gezicht totaal geen puistjes)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Zorgen dat de porien daar minder makkelijk verstoppen, door bv regelmatig de oude huidcellen te verwijderen met bv abrikozen scrub
http://www.detuinen.nl/de-tuinen-abrikozen-scrub.html/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je alleen maar puistjes op je rug hebt komt het vaak door het volgende: verstopte poriën door talg.
Talg is een lichaamseigen vet die je overal op je lichaam hebt, heel belangrijk om je huid te beschermen en soepel te houden maar teveel ervan kan de poriën verstoppen. Wassen met een beetje zeep spoelt de talg weg. Maar veel mensen kunnen hun eigen rug niet goed wassen en daardoor krijg je dan juist op je rug puistjes.
De oplossing is simpel: wel wassen. Als je er niet goed bij kan, kan je gebruik maken een badborstel of een spons op een lange steel. Een prettiger oplossing is om een geliefde of familielid te vragen je rug te wassen, dat is heerlijk ontspannend.