Helpt Activia werkelijk bij moeilijke stoelgang of is het een modern gemaksprodukt zonder toegevoegde waarde ?

Het imago van probiotica ( middelen met levende bacterieen ) zijn enigszins "besmet " door de problemen in een Utrechts ziekenhuis waar bij een onderzoeksproject doden vielen . Activia en andere drankjes bevatten actieve bacterieen en claimen de stoelgang te verbeteren .
Ik ben benieuwd of dit echt het geval is of dat je gewoon meer vezelrijke produkten kan eten voor een betere stoelgang...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

ik lust eigenlijk dat spul ni, weinig van yogurt waarom? het lijkt zo syntetich van smaak.
mijn ouders aten altijd biogarde en die zou nog meer goeie bacterien bezitten door op een bepaalde manier gedraaid melkzuur.
te koop in de natuurwinkels

BIOGARDE
Een uit melk, door melkzure gisting, verkregen product, dat voornamelijk uit rechtsdraaiend melkzuur bestaat (90%).
Bij melkzure producten (bijvoorbeeld yoghurt, biogarde), worden de in melk aanwezige melksuikers tijdens de gisting (fermentatie), die met behulp van bacteriën plaatsvindt, omgezet in rechtsdraaiend en linksdraaiend melkzuur. Producten, die een fermentatie (voorverterings)-proces hebben ondergaan, kunnen makkelijker door ons lichaam worden opgenomen.
Men gaat er vanuit dat rechtsdraaiend melkzuur gezonder is omdat dit melkzuur, in tegenstel ling tot linksdraaiend melkzuur, van nature in ons lichaam voorkomt (het komt vrij bij intensief spiergebruik) en dus gemakkelijker opgenomen kan worden.
Melkzure producten zijn onder andere:
Yoghurt In (gewone) yoghurt zit evenveel linksdraaiend als rechtsdraaiend melkzuur.
Biogarde Bevat, omdat andere bacteriën dan in yoghurt toegevoegd zijn, 90% rechtsdraaiend melkzuur.

Kefir Dit is een minder bekende, dikke melkdrank, die men laat gisten met behulp van het kefir-plantje; het is licht mousserend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij verwoord wat ik ook denk : biogarde is natuurlijker, beter , lekkerder

Andere antwoorden (2)

het een sluit het ander niet uit natuurlijk helpen het eten van vezels om een moeilijke stoelgang te verbeteren, maar als je door het innemen van bijvoorbeeld een zware antibiotica kuur problemen krijgt met de stoelgang helpen deze drankjes over het algemeen om de stoelgang weer op gang te brengen,wat niet wegneemt dat een evenwichtige goede en gevarieerde voeding het beste middel is om een van een goede stoelgang te genieten,waarbij dergelijke modieuze drankjes overbodig zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb activa ook enkele maanden geprobeerd,en het beviel goed,maar toen ik een keer geen aktiva in huis had heb ik gewoon een bordje witte yoghurt genomen,zonder smaakjes of toevoeging,puur natuur en het heeft dezelfde werking bij mij een goede stoelgang.
vroeger als kind hadden we thuis na het eten ook altijd een bord yoghurt.er was toen toch gewoon niets anders,tegenwoordig neem ik het weer elke dag ,een beetje vruchtensap of kersen uit de pot erover en je hebt toch bijna de zelfde smaak als aktiva,en het is nog stukken goedkoper.
maar het belangrijkste is wel gewoon regelmatig,en vezelrijk eten op zijn tijd.