Bestaat er een boek waarin ik al mijn wensen voor mijn uitvaart kan schrijven?

Dus in de vorm van heel veel vragen, die uiteindelijk een compleet beeld van je uitvaart zullen geven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heet dat niet gewoon een testament?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijvoorbeeld, maar ik ben bang dat ik dingen vergeet, dus wil ik een compleet overzicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het volgens mij altijd nog bij laten werken bij de notaris...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet als je al overleden bent.

Het beste antwoord

Hier vind je een complete "checklist" waar je allerlei ideeën kunt opdoen en meteen de financiële consequenties te zien krijgt: http://www.monuta.nl/ideeen-opdoen/
Je kunt (gratis en vrijblijvend) een account aanmaken en inloggen wanneer je iets wilt aanvullen of wijzigen. Handig, vind ik!
Ook hier kun je hele nuttige ideeën opdoen:
http://doodeenvoudig.nl/index.php?option=com_quickfaq&view=category&cid=1&Itemid=13

Het is trouwens helemaal niet nodig om een testament te laten maken. Wensen voor de uitvaart kunt je vastleggen in een verklaring die je zelf hebt opgesteld. Je moet het stuk wel ondertekenen, met de datum van ondertekening erbij. Als je wensen veranderen, moet je in een nieuwe verklaring je eerder gemaakte verklaring uitdrukkelijk herroepen, bijvoorbeeld door de volgende zin op te nemen: "Hierbij herroep ik mijn verklaring van (datum invullen)".
Pieter2011
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb een mapje gekregen bij de uitvaartverzekering waar allerlei aandachtspunten in staan. Daar kun je precies al je wensen in kenbaar maken.
Het is van Yarden, maar ik weet niet of je het ook kunt krijgen als je geen klant bent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt het zogenaamde uitvaartcodicil, onder andere hier te downloaden: http://www.de-uitvaartverzorger.nl/hypotheken.html
Invullen en op een logische plek bewaren, zodat na je overlijden dat papier makkelijk te vinden is.
Wil je weten wat mag en kan, dan kun je hier kijken: http://www.uitvaart.nl/index.php?s_page_id=202