Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen tegen slijmvlies uit m'n vagina?

Euhm, ik wil hier voor niet naar de dokter gaan ofzo, maar al een tijdje heb ik last van dikke slijm die uit m'n vagina komt ... En dan ook echt met dikke klodders (net als snot) .. Maar kan ik er iets tegen doen? Of komt het soms dat ik (seksueel)opgewonde raak?
Alvast bedankt...
:s

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

'k Zou toch even langsgaan bij de huisarts. Een vrouwenkwaaltje. Hij kan, dor een uitstrijkje, bepalen of het een schimmel is of zoiets. Dat gaat niet vanzelf weg. En zo niet, dan maakt hij even een scan om te meten hoe dik de slijmwand is in je baarmoeder. Bij te dik hou je dit probleem en moet het weggeschrapt worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is witte vloed.
Witte vloed is een overvloedige, wittig/gelige afscheiding die uit de vagina komt. De deftige naam is ‘leukorrhea’.
De meeste meisjes krijgen hier voor het eerst mee te maken als de productie van oestrogenen (vrouwelijke hormonen) toeneemt. Dit begint vaak al vóór de eerste menstruatie.
Sommigen hebben hier nauwelijks last van, maar anderen zoveel dat het door hun onderbroek heen lekt. Heb je er erg veel last van dan kun je inlegkruisjes dragen.
Is de menstruatie eenmaal op gang is gekomen, dan verandert de afscheiding gedurende de cyclus (als je niet aan de pil bent). Halverwege is het overvloedig en waterig, terwijl het in de tweede helft van de cyclus wat minder wordt en plakkerig aanvoelt. Het is overigens volkomen normaal dat de vagina vocht afscheidt. Hiermee reinigt de vagina zichzelf. Het is een teken dat het lichaam goed functioneert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
van inlegkruisjes wordt het vaak alleen maar erger omdat je dan een ideale broeierige omgeving creëert waarin schimmels en gisten het erg naar hun zin kunnen krijgen.
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Als het "ruikt" zou ik toch even naar de huisarts gaan want dan kan het een schimmelinfectie zijn en heb je een antibioticakuurtje (is maar 1 dag) nodig. Het kan ook zijn dat je niet tegen synthetisch ondergoed kunt en dan is het probleem met kantoenen slipjes uit de wereld. Of draag je (te) strakke broeken waardoor de boel gaat broeien? Ik heb hier weleens last van als ik veel fiets, blijkbaar door de wrijving waardoor irritatie ontstaat. Nou, succes met uitproberen. Maar blijf er niet te lang mee doorlopen hoor, want echt normaal lijkt het me niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit komt vaker voor op het moment in de cyclus direct na de eisprong. Het dikke slijm dat de baarmoedermond afsluit, wordt dan afgestoten. Het kan als een soort prop uit de vagina komen, maar ook in 'delen' als wat dikker slijm, meestal doorzichtig of witachtig. Niet te verwarren met de slijmlaag die in de baarmoeder opgebouwd is voor innesteling van een bevrucht eitje! Het afstoten daarvan is de eigenlijke menstruatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan te maken hebben met de zuurgraad in je vagina. Probeer het eens met yoghurt. Dit moet je 2x per dag gedurende een paar dagen in de vagina doen, een klein beetje maar. Door de yoghurt herstelt de zuurgraad zich. Het is een heel oud middeltje maar werkt vaak uitstekend. Als het niet helpt even naar de dokter, je moet hier nooit te lang mee blijven lopen. Het maakt voorzover ik weet niet uit of je magere of volle yoghurt gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing