Mannen hebben een grotere longinhoud, en sterkere borst- en ribspieren. Daardoor kunnen ze een grotere hoeveelheid lucht in kortere tijd naar buiten persen.

Dat zie je altijd duidelijk in de uitslag van de sporttest, waarbij je onder andere zo snel mogelijk moet uitademen door een pijpje heen dat je uitademcapaciteit meet.

Verder hebben vrouwen geleerd zich in te houden. Vergelijk het met winden laten, boeren, jezelf krabben - dat doen vrouwen gemiddeld toch minder vaak, of anders minder opvallend, dan mannen.

Er zijn overigens vrouwen die wel heel hard kunnen niezen. Meestal is het niet zozeer het geluidsvolume, maar de frequentie - die vrouwen maken bij het niezen een heel schel geluid, bijna een gil. Dat gaat door merg en been.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

mannen hebben gemiddeld een grotere longinhoud.
Daar zou het door kunnen komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik het niet mee eens. Ik overtref met gemak de mannen met mijn niesvolume :-) iedereen schrikt van mijn niesexplosies. Dus een verklaring kan ik niet geven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mannen hebben de leidende rol in het geheel.
Een man denkt meer duidelijk aanwezig te mogen zijn.
Dus mogen ze harder niezen.
Een vrouw daarentegen is onderdaniger en laat minder van zich horen(indien mogelijk)
Ze onderdrukken hun geluid bij het niezen zodat ze minder duidelijker aanwezig zijn.
Ook vinden ze het niet zo netjes ,hard te niezen, een man weet niet eens waar ze het over hebben, als je moet niezen dan moet je niezen! Geen gezeur.
Het niezen inhouden is trouwens ongezond, slecht voor o.a. je bloedvaten (zeggen ze)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, klopt. dan kan er iets knappen in je hoofd heb ik altijd gehoord..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om die reden +1
Het is algemeen bekend dat mannen meer volume kunnen produceren (met praten,zingen en ja ook met niezen)
Dit komt omdat ze inderdaad meer longinhoud hebben maar speelt ook de lichaamslengte een rol (uitzonderingen daar gelaten)
Het is ook wetenschappelijk getest dat mannen ook sneller niezen (vaak zonder eerst in het licht te moeten kijken)
Echte Supermannen dus :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het daar ook niet mee eens. Als ik nies hou ik echt niet in hoor. De kat zit dan meestal tegen het plafond van de schrik.

Zie ook wel vrouwen die hun neus dichthouden en zacht niesen. Dat zou ik echt niet kunnen. Het heeft daar en tegen echt niet met Onderdanisheid te maken, maar gewoon met fatsoen.